vonnis politierechtbank

kboeckaert
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

vonnis politierechtbank

#1 , 30 nov 2017 10:14

Geachte

Op 24/02/2017 werd ik door de politierechtbank veroordeeld tot betalen van een geldboete en tot
verval van besturen auto voor een periode van 3 maanden en herstelonderzoeken alsook het op nieuw afleggen van theoretisch en practisch rij examen.
Geldboete werd betaald +/- 3 maand na uitspraak , de herstelonderzoeken en het herafleggen van theoretisch en praktisch rij examen gebeurde begin oktober met positief gevolg.
Mijn vraag is nu wanneer er verjaring van de uitvoering van de straf is. Of tegen wanneer dien ik ten laste melding van afgifte rijbewijs te ontvangen ?

Dank voor uw antwoord.
Vriendelijke groeten
K. Boeckaert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kboeckaert
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2017 20:33

Op 24/02/2017 werd ik door de politierechtbank veroordeeld tot betalen van een geldboete en tot
verval van besturen auto voor een periode van 3 maanden en herstelonderzoeken alsook het op nieuw afleggen van theoretisch en practisch rij examen.
Geldboete werd betaald +/- 3 maand na uitspraak , de herstelonderzoeken en het herafleggen van theoretisch en praktisch rij examen gebeurde begin oktober met positief gevolg.
Mijn vraag is nu wanneer er verjaring van de uitvoering van de straf is. Of tegen wanneer dien ik ten laste melding van afgifte rijbewijs te ontvangen ?

kboeckaert
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 dec 2017 11:22

Op 24/02/2017 werd ik door de politierechtbank veroordeeld tot betalen van een geldboete en tot
verval van besturen auto voor een periode van 3 maanden en herstelonderzoeken alsook het op nieuw afleggen van theoretisch en practisch rij examen.
Geldboete werd betaald +/- 3 maand na uitspraak , de herstelonderzoeken en het herafleggen van theoretisch en praktisch rij examen gebeurde begin oktober met positief gevolg.
Mijn vraag is nu wanneer er verjaring van de uitvoering van de straf is. Of tegen wanneer dien ik ten laste melding van afgifte rijbewijs te ontvangen ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 03 dec 2017 00:25

Hoeveel bedroeg het bedrag van de boete meer dan 25x8?
U hebt vermoedelijk een correctionele veroordeling ...
Dat kan nog even duren .... verval strafvordering van drie tot 5 jaar ... dus parket heeft nog wel eventjes tijd.
Hebt u niet gevraagd om voor een bepaalde periode - wordt soms toegestaan.
Hier wat uitleg.
http://www.danckaerts.be/strafrecht/ver ... termijnen/

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 19 dec 2017 01:27

Heeft u de herstelonderzoeken afgelegd op basis van de papieren van het Parket ?

Verval strafuitvoering is normaal 5 jaar nadat vonnis definitief werd (in gewijsde ging)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”