auto in Belgie uitgeschreven en aangemeld in Hongarije

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

auto in Belgie uitgeschreven en aangemeld in Hongarije

#1 , 16 nov 2017 17:46

Geachte forumleden.

Mijn man en ik zijn in Hongarije gaan wonen en hebben onze auto dus ook hier laten inschrijven. Wij zijn uit geschreven in Belgie . Nu hebben wij onze nr platen van de auto na dat de auto in Hongarije gekeurd is verzonden naar de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en vervoer DIV. Wij hebben deze platen aangetekend verzonden met een brief erbij dat deze auto in Hongarije is ingeschreven, gekeurd en wij de auto dus wilde uitschrijven in Belgie. Tevens een verzoek ons een schrappings bewijs toe te zenden zodat wij geen belasting in Belgie meer hoeven te betalen, en onze verzekering in Belgie kunnen afzeggen. Auto is ook dus verzekerd en betalen ook hier dus belasting: Het inschrijven hier heeft ons veel geld gekost:

Nu kregen wij een brief van de DIV waarbij de opgestuurde nr platen ongeldig zouden zijn, ze zouden niet origineel zijn of delen ontbreken. Uw schrappings aanvraag kan niet worden behandeld want de verzonden plaat is niet de officiele plaat. Het zou een kopie zijn: Als een deel van de plaat ontbreekt of niet leesbaar is gaat u bij het politie buro langs om een attest van vernietiging.

Nu de papieren van de auto bij inschrijving in een EU land moeten worden ingeleverd, hebben we ook die niet meer. Wel nog enkele kopieen.

Wij weten dus echt niet wat hier aan de hand is. Auto is in 2013 nieuw gekocht en de Opeldealer uit Leuven heeft deze auto ingeschreven, gekeurt en nr platen geplaatst. Wij rijden hier al dik 4 jaar in Belgie rond, al vaker aangehouden en elk jaar gekeurd zonder een probleem te hebben gehad.

Ik weet niet wat dit voorstelt ik ben radeloos. Weet iemand wat dit alles betekend? vr gr Annete

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 16 nov 2017 18:59

Hebt u wel de officiele plaat met stempel terug gestuurd, dit is normaal de plaat die aan de achterzijde van de wagen hangt.
Het duplicaat (voorste plaat ) mocht je vernietigen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 nov 2017 19:27

De nr platen die erop gezet zijn bij koop van auto hebben er altijd op gezeten. De toen nieuwe auto is gekeurd door de dealer in Leuven en zijn nooit vervangen en wij dachten dat deze origineel zouden zijn. Ik ben al veel keren aangehouden en ook wel eens een proces verbaal gehad, naar de keuring elk jaar en niemand heet er wat van gezegd.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 16 nov 2017 19:35

Heb u één plaat opgestuurd of beide.

https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit ... -schrappen
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Sirkii
Berichten: 5395

#5 , 16 nov 2017 19:55

Onder voorbehoud: de zekerste manier om te schrappen is je officiële nummerplaat inleveren in het postkantoor en 9;euro of zo betalen voor de schrapping. Je had met een transitplaat naar je bestemming kunnen rijden. Daar is het nu te laat voor ;-(. k Denk dat je best terugkeert naar België om bij de politie eenverklaring van verlies af te leggenom zo je schapping OK te krijgen.

Reactie onder voorbehoud.

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 nov 2017 19:59

Heb u één plaat opgestuurd of beide.

https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit ... -schrappen
Ik heb beide platen verzonden, vr gr Annette

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 nov 2017 20:02

Ik heb beide platen verzonden. vr gr Annette

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 16 nov 2017 20:14

Ik heb beide platen verzonden. vr gr Annette
Daar zal de fout bij DIV liggen, dat had je nooit mogen doen, schrijf een briefje naar DIV dat je door onwetend beide platen opgestuurd hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 16 nov 2017 20:33

We zijn hier aan het gokken maar mogelijk hing de originele vooraan en een repro achteraan + een repro op de aanhangwagen... zou niet de eerste keer zijn.
Voor de rest zie boven.

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 nov 2017 21:11

Ik heb geen aanhangwagen hoor. Beide platen zijn nooit vervangen etc:

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#11 , 16 nov 2017 21:14

Ik heb beide platen verzonden. vr gr Annette
Daar zal de fout bij DIV liggen, dat had je nooit mogen doen, schrijf een briefje naar DIV dat je door onwetend beide platen opgestuurd hebt.
Ik hoop dat ze dit accepteren, vriendelijk bedankt voor Uw bericht, vr gr annette

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#12 , 17 nov 2017 10:01

Geachte forum leden. God zij dank, ik heb gebeld naar de DIV en wij krijgen een schrapping bewijs toe gestuurd. probleem was idd die 2 platen. Dat had niet gemoeten. Ik hoef in ieder geval niet meer naar Belgie reizen want dat zijn bijna 3400 km heen en terug.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie berichten, was erg dom van mij en hat hier echt Hooftpijn van. Gelukkig het is opgelost. Vr Gr Annette

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”