genade voor rijverbod.

steven_vg
Topic Starter
Berichten: 53

genade voor rijverbod.

#1 , 08 nov 2017 22:23

Kan iemand mij helpen met een genade aanvraag omtrent een rijverbod, 2 afzonderlijke één van 8 maanden en één van 1 jaar.
Ik heb gehoord dat als je er mensen kent dat het wat vlotter verloopt, indien er zo'n advocaten zijn die wat mensen kennen, gelieve mij te contacteren. Ik ben tot veel bereid, indien ik word geholpen, ik heb een burn-out gekregen door dit rijverbod en kan dat bewijzen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 08 nov 2017 23:02

Genade is niet meer van deze tijd. Vorig jaar zijn er welgeteld 3 gegeven en ze geven dat niet aan mensen met meerdere veroordelingen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 09 nov 2017 00:11

Eerherstel zou kunnen als de feiten 3 tot 5 jaar geleden zijn. Hangt van de bestraffing af.
Ook dan zijn er og een aantal voorwaarden een belangrijke is examens gedaan indien uitgesproken. Slachtoffers vergoed.

Reclame

steven_vg
Topic Starter
Berichten: 53

#4 , 25 nov 2017 20:13

Werkt zo'n gratieverzoek opshortend ?

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 25 nov 2017 23:05

Bij mijn weten niet - als het vonnis in kracht een gezag van gewijsde is kan het uitgevoerd worden.
https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... tes/genade
viewtopic.php?f=35&t=45419

Van de ongeveer 3000 en meer aanvragen per jaar werden er in 2015 slecht 25 toegekend ... met wat ik weet als laatste gegevens de meerderheid in Franstalig België.

steven_vg
Topic Starter
Berichten: 53

#6 , 30 nov 2017 22:50

Als ik 5jr onder de radar blijf en mijn vonnis niet beteken. Verjaart dat rijverbod dan ? Of kan dat eenvoudig gestuit worden ?

steven_vg
Topic Starter
Berichten: 53

#7 , 01 dec 2017 21:50

Niemand die dat weet ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 01 dec 2017 21:56

Als ik 5jr onder de radar blijf en mijn vonnis niet beteken. Verjaart dat rijverbod dan ? Of kan dat eenvoudig gestuit worden ?
Hoe ga je beletten dat uw veroordeling betekend wordt??????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 01 dec 2017 22:13

U woont toch ergens?
U werkt toch ergens?
U hebt een wagen?
ANPR camare's die de nplt van uw wagen herkennen...
Trouwens sedert 2010 is er al een procedure uitgewerkt voor een betekening waarbij de persoon onder de radar wil blijven.
En nog iets de ganse periode dat uw rijbewijs door u niet wordt binnen geleverd wordt u geacht gereden te hebben zonder rijbewijs.

Enigste wat nog niet zal gebeuren is dat het FAST team op uw zaak wordt gezet.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”