vluchtmisdrijf

Griet84
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vluchtmisdrijf

#1 , 08 nov 2017 18:30

Gelijkaardig hier:

- man remt bruusk; dame stapt uit en springt op mijn motorkap terwijl ze met een voorwerp putten toebrengt;
- ik probeer van haar weg te geraken door achteruit te rijden;
- zij blijft op mijn wagen stampen waardoor de volledige schade op € 2.300,00 komt
- uiteindelijk kon ik van haar weggeraken
- ik word aangeklaagd voor vluchtmisdrijf
- terwijl ik melding ging maken ifv verkeersagressie; werd hierop door de politie niet geanticipeerd; de dame van amper 18j oud werd zelfs nooit verhoord
- morgen staat mijn zaak voor de rechter waarbij ik aangeklaagd wordt voor vluchtmisdrijf

De wereld op zijn kop.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 08 nov 2017 20:46

Is er PV opgesteld - tenslotte zou uw auto toch beschadigd zijn en dat is een vaststelling die de politie wel kan doen.
Hoe weet u dat de dame 18 jaar was?
Was er ook schade aan het voertuig van de andere partij.

lohabra
Berichten: 1015

#3 , 09 nov 2017 13:06

Gelijkaardig hier:

- man remt bruusk; dame stapt uit en springt op mijn motorkap terwijl ze met een voorwerp putten toebrengt;
- ik probeer van haar weg te geraken door achteruit te rijden;
- zij blijft op mijn wagen stampen waardoor de volledige schade op € 2.300,00 komt
- uiteindelijk kon ik van haar weggeraken
- ik word aangeklaagd voor vluchtmisdrijf
- terwijl ik melding ging maken ifv verkeersagressie; werd hierop door de politie niet geanticipeerd; de dame van amper 18j oud werd zelfs nooit verhoord
- morgen staat mijn zaak voor de rechter waarbij ik aangeklaagd wordt voor vluchtmisdrijf

De wereld op zijn kop.

Ik lees hier een heel verhaal over tegenpartij die bruusk remt, en een passagier die uitstapt om vandalisme aan uw voertuig te plegen.

Maar de éérste hamvraag die hier bij mij opkomt mbt vluchtmisdrijf of niet : heeft er een aanrijding plaatsgevonden tussen uw voertuig en het voertuig van tegenpartij of niet ?

Want dat is mij niet duidelijk uit uw verhaal.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2017 13:24

U had door de politie een PV moeten laten opstellen met uw verklaringen, zodat u dit kon voorleggen bij de rechtbank. Politie had dan eventueel vaststellingen kunnen doen: putten OP de motorkap komen zelden van een aanrijding. Als dan ook nog blijkt dat de voorkant van uw wagen geen schade heeft, is het moeilijk voor de tegenparij om een aanrijding te bewijzen, denk ik.

Hebt u getuigen van het incident?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Berichten: 1680

#5 , 09 nov 2017 16:08

ik stel voor dat TS ééns het volledige verhaal vertelt MET details

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 nov 2017 16:18

ik stel voor dat TS ééns het volledige verhaal vertelt MET details
Ja, het "voorwerp" intrigeert me wel eigenlijk ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 01 dec 2017 00:42

Gelijkaardig hier:

- morgen staat mijn zaak voor de rechter waarbij ik aangeklaagd wordt voor vluchtmisdrijf

De wereld op zijn kop.
En wat was het resultaat :?:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”