Pony+gocart

joeri10
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Pony+gocart

#1 , 04 nov 2017 09:17

Ik heb een vraagje mag je met een pony en daar een gocart aanvastmaken zodat die dat trekt op de openbare weg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
P-Stone
Berichten: 280

#2 , 04 nov 2017 09:59

Wat de wet zegt weet ik niet, maar erg verstandig is het niet. Een paard dat een koets of kar trekt staat altijd tussen berries. De koets kan dus nooit tegen de achterbenen van het paard rijden. Als je een paard voor een gocart zet kan dit wel. En als het paard plots een gocart tegen zijn achterbenen krijgt lijkt het me vrij waarschijnlijk dat hij gaat stampen. Met risico op kwetsuren voor zowel het paard als de persoon in de gocart.
Niet doen dus.

joeri10
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2017 10:16

Dat doet myn pony niet k werk er dagelijks mee in de weide

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 04 nov 2017 10:38

Zou de verzekering tussen komen als er iets gebeurd, en zeg niet bij mijn pony gebeurd dit nooit.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

P-Stone
Berichten: 280

#5 , 04 nov 2017 14:42

"Dat doet mijn pony niet" getuigt van weinig ervaring. Je kan zeggen dat je pony niet zomaar zal stampen. Maar je weet nooit wat een paard doet als het schrikt (van iets in het verkeer), en wat hij vervolgens doet als een gocart tegen zijn achterbenen vliegt. Paarden zijn dieren en je kan niet alles voorspellen.
En idd wat sloeberken zegt : als je op straat komt met je paard moet je verzekerd zijn voor schade aan derden. Ik geloof nooit dat een verzekering de schade zou dekken als deze veroorzaakt is door een pony die een gocart trekt.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 04 nov 2017 14:58

Als je sorteert op de voertuigen, gebeuren in verhouding de meeste ongevallen met paarden en koetsen... Paarden of pony's en go-carts is waarschijnlijk nog erger. Niet doen dus. De ziekenhuizen hebben vaak patiënten die gestampt zijn door een paard, gebeten door een hond,... die dat nooit doet. Het baasje kent ze al jaren, maar bijten, stampen,... Nooit!
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

eylis
Berichten: 8840

#7 , 04 nov 2017 15:49

Koetsen en sulky's zijn het resultaat van een eeuwenlange traditie (en onderzoek en productontwikkeling...) om een kar veilig te laten trekken door een paard. De wegcode is daar ook formeel over. Een koets of gespan moet over bepaalde noodzakelijke elementen beschikken om over de openbare weg te mogen. Een vaste dissel en reflectoren/lichten maken daar o.m. deel van uit. Als u vindt dat het ook mogelijk is met een Go-kart, dan mag u dat gerust uitproberen op een privéterrein. Maar u mag niet op de openbare weg.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 04 nov 2017 19:59

Ik wil de personen niet te eten willen geven die ooit gebeten werden door hun hond, die nooit zou bijten.
Heb je vorige maandag in één het programma Spoed 24/7 niet gezien waar een Zuid Afrikaanse vrouw door haar hond, die ze al 7 jaar had, in de lip werd gebeten.?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 nov 2017 20:05

Word een pony niet te veel als speelgoed behandeld.

De dieren bescherming zou in zulke zaken moeten optreden.

NB: ik ben geen dieren vriend noch dieren hater, dieren hebben ook recht op een goed leven
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”