Deurwaarderskosten bij boete

Franciscus
Berichten: 38583

Re: Deurwaarderskosten bij boete

#16 , 31 okt 2017 21:44

Regelgeving is duidelijk zie mijn opmerking over een gerechtsbrief.
Nog aan toevoegen ook in een gerechtsdossier staat aangegeven dat er AS is gestuurd naar belanghebbenden vb voor startdatum proces of voor nieuwe datum bij uitstel enz.
Voor de rechter verklaren ik heb niets ontvangen zal u (spijtig) niet(s) helpen.

Als u niet akkoord gaat dan kan u in de gerechtelijke procedure inderdaad die gegevens opvragen gezien ze tot het gerechtelijk dossier behoren.

Nu zal de Lijn via een dwangbevel uitvoeren vermoed ik.

Pas daarna zal bij mijn weten de Lijn haar stukken moeten voorleggen bij de rechter net zo goed als u de uwe.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#17 , 01 nov 2017 15:27

Zijn zij dan niet verantwoordelijk om de betaal info door te geven?
Dat hebben ze blijkbaar via aangetekend schrijven gedaan.

Het briefje dat u hiervan in kennis stelde, heeft u mogelijks met het oud papier mee weg gegooid, schrijft u. Dàt kunt u De Lijn bezwaarlijk aanwrijven. U kan het proberen, maar ik vrees dat het voor u iets goedkoper gaat uitvallen om te betalen, mét inbegrip van de intussen bijkomende deurwaarderskosten. De kans dat u in de rechtbank ermee wegkomt omdat het briefje per ongeluk tussen het oud papier gesukkeld zou kunnen zijn, lijkt me quasi nihil. Integendeel, als de zaak ook nog 's voor de rechtbank komt, komen er wellicht ook nog 's gerechtskosten bovenop dit alles.

In uw plaats, zou ik mezelf dit onnodige gedoe, en almaar méér bijkomende onkosten besparen.
Ik kan toch niet rieken waar en hoeveel ik moet betalen?
U hoeft helemaal niets te kunnen rieken. Het volstaat dat u iets zorgvuldiger omgaat met de post die u krijgt, en in 't bijzonder met post die u per aangetekend schrijven krijgt.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”