Eigen parkeerplaats in de stad of niet

jozef wilhelm
Topic Starter
Berichten: 2

Eigen parkeerplaats in de stad of niet

#1 , 10 feb 2008 18:11

Hallo Info-of;


Mijn huurder kan met zijn auto niet meer van de rijbaan af en de ondergrondse parkeersplaats in omdat hij de sleutel van de ondergrondseparkeer garagedeur niet meer in zijn bezit heefd
Bezit al meer dan 10 jaren een apartement met 2 eigen parkeerplaatsen in n Centrum des lands dus notariêel wettelijk verkregen heb apartement verhuurt aan n family lid zonder auto tevens heb ik een van de 2 parkeerplaatsen verhuurd waarvan de huurder de pech heefd gehad dat zijn garagesleutels die in de auto lagen weggehaald werden door inbraak heb meteen iemand verwittigd van onze woonvereniging die voor de service opdraaid zoals voorgenoemde die mij weer een andere garage sleutel moet verstrekken uiteraard tegen betaling daar deze mij nu al 3 weken aan de lijn houd en telkens zegd over 2 dagen is hij klaar die garage sleutel -----Is dit bedenkelijk dat ik deze op een juridiche manier moet verkrijgen was vraagje nr 1 ? Zelf bezit ik geen reserve garagesleutel meer----mn 2e vraag is; was gaan kijken of dat op 1 van de 2 eigen parkeerplaatsen in de ondergrondse gezamelijke parkeergarage die allen op eigen nummers van 1 t/m 100 genummert staan of dat er nu een vreemde opstaat mijn gedachte gang was juist hoe kan ik nu aantonen dat het mijn parkeerplaatsen zijn KAN IK DIT DOEN door ergens verbodsparkeerborden te verkrijgen bij een gemeentelijk orgaan en deze zichtbaar te bevestigen zo ja bij welke instantie is dit en geld voor dit partekuliere parkeerverbod ook een wettelijk opsleeprecht dat ik daar voor eens en altijd vanaf ben graag de nodige informatie .

grts Jozef Wilhelm :?: :idea:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mar 2008 22:18

Jozef,

Ga naar je lokale Brico of Gamma en koop daar twee bordjes "verboden te parkeren voor onbevoegden" of iets dat er op lijkt. Hang dat uit aan je parkeerplaatsen.

Mocht het dan toch gebeuren dat iemand er zich parkeert, dan kan je geen beroep doen op politie daar het privé-terrein betreft en de politie daar niet bevoegd is.

Wat je wel kan doen is een deurwaarder contacteren, hem laten vaststellen dat er iemand op je parkeerplaats staat en daarna de wagen door een takelfirma laten wegslepen.

U merkt het, dat is een omslachtige procedure, doch helaas de enige mij bekende manier.

Wat het bewijs van de eigendom van uw parkeerplaatsen betreft: dat kan u doen door een kopie te nemen van uw aankoopakte. Desnoods gaat u een kopie gaan opvragen bij de notaris alwaar destijds de aankoopakte verleden werd.

Succes

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”