Al 7jaar in bezit van een rijbewijs ook dan 12u theorieles volgen na 2maak.niet slagen voor herstelexamens?

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

Al 7jaar in bezit van een rijbewijs ook dan 12u theorieles volgen na 2maak.niet slagen voor herstelexamens?

#1 , 17 okt 2017 19:58

Ik rijd al 7 jaar in het bezit van een vast rijbewijs, nu moest ik herstelexamens doen na te snel te rijden. Nu ben ik al geslaagd voor mijn praktijkexamen. Maar ik ben vandaag voor de 2maal gebuis voor het theorieexamen. Moet ik nu ook de 12u theorie volgen alvorens ik opnieuw een examen kan afleggen?

Ik weet dat de wet van 6 naar 12uur theorie is gegaan maar ik heb mijn rijbewijs al verschillende jaren val ik,dan niet meer onder het 6uren theorie examen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

#2 , 17 okt 2017 20:01

ik heb nog nooit geen theorielessen moeten volgen

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 17 okt 2017 20:29

Na 2 keer niet slagen moet je verplicht 12 uur theorieles volgen. Da s nu eenmaal zo. Prijs: +- 150€.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 okt 2017 21:06

Dit is een bewijs dat je onvoldoende je theorie beheerst, dan is het toch normaal dat je u geheugen eens opfrist.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Benni1991
Topic Starter
Berichten: 18

#5 , 17 okt 2017 22:57

Ik beheers mijn theorie voldoende. Het is hoe ze de vragen op het examen stellen die zijn zo dubbelzinnnig. Op mijn proefexamen via vab site had ik altijd 47-50 punten, via rijbewijsonlinesite ook. Daar zijn de vragen niet dubbelzinnig. Moet je uiteindelijk je examen afleggen en je krijgt van die rotte dubbelzinnige vragen waar ik dan verkeerd op antwoord. Ook gewone kleine fouten Laar sommige vragen zijn gewoon zo onduidelijk geformuleerd waardoor je ze doen twijfelen. Ik kan je genoeg voorbeelden geven. Voor mijn praktijkexamen was ik meteen geslaagd. Dan moet je ook alle verkeersborden kennen e, of je bent gebuisd.

+ er rijden andere gevaarlijke ouderen op de straat die enkel met een rolstoel zouden mogen rijden, maar daar worden geen proeven meer of zwaardere proeven voor afgenomen, ze mogen al blij zijn als sommigen weten welke dag het is.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 okt 2017 08:23


+ er rijden andere gevaarlijke ouderen op de straat die enkel met een rolstoel zouden mogen rijden, maar daar worden geen proeven meer of zwaardere proeven voor afgenomen, ze mogen al blij zijn als sommigen weten welke dag het is.
Dit is u zaak niet, jij moet zien dat je door je examen geraakt moeilijk of dubbel zinnig dit is van geen belang, elke dag slagen er honderden in dit examen, de conclusie is dat je onvoldoende kennis heeft en dit zal men je bijbrengen in deze cursus.

P.S: ik wist niet dat je eerst je praktijk examen mocht doen voor je theoretische .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 18 okt 2017 09:22

I
+ er rijden andere gevaarlijke ouderen op de straat die enkel met een rolstoel zouden mogen rijden, maar daar worden geen proeven meer of zwaardere proeven voor afgenomen, ze mogen al blij zijn als sommigen weten welke dag het is.
Die rolstoelen rijden meestal NIET op de openbare weg, maar op de stoep, tenzij jij daar ook rijdt met uw wagen. Die mensen zitten gewoonlijk ook niet vrijwillig in die stoel, terwijl jij wel vrijwillig in een wagen stapt. Daar mag dan wel iets tegenover staan.
In het verkeer zijn er doorlopend ook onduidelijke situaties waarbij je een kezen moet maken. Als je die vragen niet snapt, is uw plaats niet op der openbare weg.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 okt 2017 09:40

Als de vragen effectief dubbelzinnig zijn, dient dit aangepakt te worden en niet de TS. De TS zal zijn zaak dan echter wel beter moeten stofferen dan gewoon te roepen dat de vragen dubbelzinnig zijn.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 18 okt 2017 09:48

De volgorde is eerst theoretische examen, indien geslaagd dan pas praktijk examen.
De categorie van het theoretische herstelexamen moet overeenstemmen met de categorie van het praktische examen.
Als je de wegcode onvoldoende begrijpt dan zijn het voor u dubbelzinnig vragen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Issued
Berichten: 1227

#10 , 18 okt 2017 19:42

Die rolstoelen rijden meestal NIET op de openbare weg, maar op de stoep, tenzij jij daar ook rijdt met uw wagen. Die mensen zitten gewoonlijk ook niet vrijwillig in die stoel, terwijl jij wel vrijwillig in een wagen stapt. Daar mag dan wel iets tegenover staan.
In het verkeer zijn er doorlopend ook onduidelijke situaties waarbij je een kezen moet maken. Als je die vragen niet snapt, is uw plaats niet op der openbare weg.
Ter info: de stoep is een deel van de openbare weg. U bedoelt dat ze zich niet op de rijbaan begeven.

kadee
Berichten: 41

#11 , 26 okt 2017 09:35

hebben op m'n werk eens met personen die al meer dan 30 jaar hun rijbewijs hebben en nooit geen zware ongevallen gehad hebben eens een test gedaan op de site van VAB en NIEMAND was geslaagd , ikzelf ook niet 2 ongeval in fout op 33 jaar rijbewijs en 2 in m'n recht (telkens met wat kleine blikschade , zeg niet dat sommige mensen het niet nodig hebben , sommige vragen hebben zelfs niets met de autobestuurder te maken ,ik zie zelfs mensen rijden die hun voorrang nemen zonder in de richting te kijken waar ze voorrang hebben , volgens de wet MOET je doorrijden , als ik zie dat hij te snel rijdt laat ik m'n voorrang vallen en heb zo al vele ongevallen voorkomen , m'n neef is niet geslaagd met zijn rijbewijs omdat hij te voorzichtig reed " stopte voor een fietser waar hij niet moest en zogezegd hiermee het verkeer belemmerde !! ' 95% is geldklopperij ,

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 26 okt 2017 09:49


' 95% is geldklopperij

,
Dit is zeer kort door de bocht !!

Ik rijd al meer dan54 jaar zeer veel km per jaar nu nog zelfs 40.000km als gepensioneerde, en dit zonder enig ongeval
Wel veel snelheids boetes in de loop van de jaren, nog nooit één boete gehad voor het parkeren.

Als ik elke dag zie hoe zeer veel bestuurders rijden zou ik aan raden om het examen om de 10 jaar verplicht te maken voor iedereen.

Als ik bestuurders zie stoppen op een rondpunt om andere toe te laten, dan is mijn dag verbrod.

Als ik op kruispunten zie mensen die rechts moeten afslaan en er ligt een speciale weg zodat je niet moet stoppen omdat het roodlicht links staat, dan krijg ik het op de zenuwen.

Ik zwijg hier dan nog hoeveel er fout geparkeerd staan.

Men zou veel strenger moeten zijn op het afnemen van de rij examens, voor de theorie zou men zeker 49 op de 50 moeten halen, de praktische proeven zijn nu redelijk goed.

Heb al mijn kleinkinderen leren rijden in het stad.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 26 okt 2017 10:08

In onze gemeente heb ik dit eens nageteld 6 op 10 stond fout geparkeerd, dan vooral op voetpad in de bebouwde kom.
Voorrang van rechts een regel die velen aan hun broek lappen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

lohabra
Berichten: 1015

#14 , 26 okt 2017 10:48

Ik beheers mijn theorie voldoende.
Zo voldoende, dat u tweemaal niet slaagt in een theorie-examen .....
Het is hoe ze de vragen op het examen stellen die zijn zo dubbelzinnnig. Op mijn proefexamen via vab site had ik altijd 47-50 punten, via rijbewijsonlinesite ook. Daar zijn de vragen niet dubbelzinnig. Moet je uiteindelijk je examen afleggen en je krijgt van die rotte dubbelzinnige vragen waar ik dan verkeerd op antwoord. Ook gewone kleine fouten Laar sommige vragen zijn gewoon zo onduidelijk geformuleerd waardoor je ze doen twijfelen. Ik kan je genoeg voorbeelden geven. Voor mijn praktijkexamen was ik meteen geslaagd. Dan moet je ook alle verkeersborden kennen e, of je bent gebuisd.
Die vragen zijn zodanig opgesteld dat er 1, en slechts 1 antwoord juist is. De andere antwoorden zijn ofwel fout, ofwel onvolledig. U dient er het juiste en meest volledige antwoord uit te pikken.

De vragen worden nauwkeurig opgesteld, en nagekeken door diverse instanties. Zo u desondanks toch meent dat er dubbelzinnige vragen tussenzitten, dan verneem ik graag een concreet voorbeeld.
+ er rijden andere gevaarlijke ouderen op de straat die enkel met een rolstoel zouden mogen rijden, maar daar worden geen proeven meer of zwaardere proeven voor afgenomen, ze mogen al blij zijn als sommigen weten welke dag het is.
Dit heeft niks te maken met het feit dat u niet slaagt in uw theorie-examen. Dus is een argument dat uw zaak geenszins zal vooruit helpen.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”