Verklaring afleggen onder invloed

Nicholas
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verklaring afleggen onder invloed

#1 , 10 okt 2017 17:28

Dag iedereen

Enkele maanden geleden ben ik met mijn brommer (a-klasse) aangehouden voor rijden onder invloed. Ik had net 8mg/l alcohol in mijn bloed. De politieagenten hebben mij meegenomen naar het politiekantoor en hebben direct een verklaring afgenomen. Op dat moment was ik natuurlijk nog altijd onder invloed. Nu mijn vraag, mag de politie iemand die duidelijk onder invloed van alcohol is een verklaring laten afleggen? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Nicholas
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 okt 2017 17:33

Dat begrijp ik niet zo goed. Hoe kan je nu een correcte verklaring afleggen als je maar half weet wat je zegt? Hadden ze niet moeten wachten tot ik in nuchtere staat een verklaring kon afleggen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 10 okt 2017 17:45

Dan kunt u zich nog steeds op uw zwijgrecht beroepen.

Als u niet meer weet wat u aan het zeggen bent, maar het wel ok vond om een motorvoertuig te besturen, tja ga dat maar uitleggen aan de rechtbank.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 10 okt 2017 19:12

U zal geïntoxiceerd zijn geweest volgens de politie dat wordt vastgesteld door een ademtest / bloedproef ..een ademtest wordt uitgedrukt als 0,35 milligram per liter uitgeademde alveolaire lucht . 0,8 is dan wel heel veel maar wil niet zeggen dat u dronken bent.
Niet dronken. Dat wordt vastgesteld door de kenmerken van dronkenschap

Zijn twee verschillende zaken bij dronkenschap kan u niet gehoord worden. Bij intoxicatie wel.

PS 0,8 in uw bloed ...is er dan een bloedproef afgenomen ??? wat ik ten zeerste betwijfel.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”