Is dit een woonerf?

tgc_9012
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Ja

Is dit een woonerf?

#1 , 09 okt 2017 17:17

Onlangs kwam ik dit bord tegen:
Afbeelding

Dit lijkt me geen wettelijk verkeersbord te zijn. Het heeft nog het meeste weg van de beginmarkering van een woonerf (max. 20km/u):
Afbeelding

Heeft dit (eerste) verkeersbord enige waarde?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 09 okt 2017 17:40

Nog nooit gezien.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.


Reclame

FrederikC
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 okt 2017 08:24

Dit bord is een bord welke geen waarde heeft. Het is puur "informatief" of "waarschuwend". Vroeger (tot ergens in de jaren '80-'90) plaatste men geregeld een bord met opdruk "OPGELET Spelende Kinderen". Deze zijn geleidelijk vervangen door dit bord. Ik weet het op verschillende plaatsen staan. Sommige borden zijn ook vervangen door een kindertekening met het woord "spelende kinderen" op.

In de omgeving van scholen en woonwijken kan je dit bord soms nog dikwijls tegenkomen

Het bord met de kindertekening is trouwens afkomstig uit een straat waar de jongste inwoner nét geen 60 jaar is en daarmee ook de enige inwoner van die straat is welke nog niet op pensioen is (dit ook puur informatief ;-) ).
Ik weet niet als het toeval is of niet, maar vroeger werd het bord vaak links van de rijbaan geplaatst, nu kom ik het meestal rechts van de rijbaan tegen (al weet ik er ook links staan).

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”