Motor Boete (Zonder hande rijden)

Demonichell
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

Motor Boete (Zonder hande rijden)

#1 , 29 sep 2017 22:33

Beste

Ik wou eens horen of het illegaal is om met een L (halve motor rijbewijs) of gewoon zelfs normale rijbewijs een motor te besturen zonder handen of rechtdoor gaan zonder gebruik van handen (Dat je ermee danst aan een muziekje ofzo) De politieagent dreigde mijn rijbewijs af te pakken en gaf me ook een boete omdat ik een lange broek aan het die beetje strak was en naar boven krimpte van m'n benen. Het was trouwens een rechte rijbaan die niet zo druk was. De agent vertelde me dat je altijd controle over je voertuig moet hebben. Maar ik zie vaak fietsers zelfs zonder handen rijden dit is toch ook een voertuig?

Hij vertelde me ook dat ik een grote waarshuwing heb gekregen en dat de volgende keer mijn rijbewijs zeker door zijn collegas zal ingetrokken worden wat betekent dit en hoe lang duurt dit waarshuwing

Groetjes
Jens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 29 sep 2017 22:43

Wat denkt u nu zelf?
U hebt een rijbewijs ...we mogen veronderstellen dat u de wegcode kent?
Hamvraag mag men met een auto rijden zonder het stuur vast te houden?
Hier eens nalezen.
https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode
Als de inspecteur u vervolgd als behendigheidswedstrijd dan zit u in cat 4.... met vermoedelijk voorkomen.

Demonichell
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#3 , 29 sep 2017 22:48

Wat denkt u nu zelf?
U hebt een rijbewijs ...we mogen veronderstellen dat u de wegcode kent?
Hamvraag mag men met een auto rijden zonder het stuur vast te houden?
Oke

Nja ik heb een rijbewijs, ma tis ni echt een vraag opt exame of je met handen verplicht bent te rijden en ik lees de wegcode niet in mijne vrije tijd of zo.

Ik zie vaak mensen een auto rechtdoor besturen zonder handen op de stuur dus...
Ik neem aan dat je met 1 hand een motor mag besturen? (Wegens intercom knopjes aan de zij van je helm enal) Mag je dan met 1 hand dansen? :)
De politie agent vertelde me ook dat ik geen muziek moet zitten luisteren terwijl ik op een motor zit.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 29 sep 2017 22:53

Ah u studeert alleen de vragen....
Lang geleden heeft een procureur des Konings eens verteld in een cursus .... men leert in BE de wegcode aan ten minste één boete per artikel.
Als de inspecteur u vervolgt voor een een cat 4 inbreuk bestaat de mogelijkheid dat uw uw rijexamen terug mag overdoen met de 4 verplichte onderdelen + een fikse boete + een evenzo fiks rijverbod.

Demonichell
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#5 , 29 sep 2017 23:12

Ah u studeert alleen de vragen....
Lang geleden heeft een procureur des Konings eens verteld in een cursus .... men leert in BE de wegcode aan ten minste één boete per artikel.
Als de inspecteur u vervolgt voor een een cat 4 inbreuk bestaat de mogelijkheid dat uw uw rijexamen terug mag overdoen met de 4 verplichte onderdelen + een fikse boete + een evenzo fiks rijverbod.
Duuuuuus mag ik met 1 hand rijden dan? en eventueel "dansen" ermee

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 29 sep 2017 23:29

U mag doen wat u wil...alleen staan er op een aantal uitingen van uw allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie een aantal wettelijke beperkingen die zich vertalen in veroordelingen.

Zelfde pdK die ooit vertelde dat een handelaar niet akkoord was met de parkeerboetes die hij kreeg en alles na eerste aanleg in beroep trok heel verwonderd was dat hij veroordeeld werd tot een geldboete van tienduizenden Bfr - een gevangenisstraf van 6 maanden een rijverbod van X jaar en de verbeurdverklaring van zijn Mercedes.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”