onterchte verkeersboete

Vercruysse
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onterchte verkeersboete

#1 , 28 sep 2017 19:37

ik ben onterecht bekeurd voor een overtreding die ik niet begaand heb.
eind vorig jaar zou ik foutief geparkeerd hebben met mijn voertuig. Echter op dat tijdstip en die plaats hebben wij ( ik en mijn gezin ) nog nooit geweest.
wij waren zelfs op die bewuste dag bij mijn schoonouders voor het sinterklaasfeest. ik ben in maart 3maanden na de gebeurtelijke feiten op de hoogte gebracht per post. een paar dagen na ontvangst en ik mijn verweer ingediend en tevens de politiedienst waar ik woon op de hoogte gebracht. weer een paar maanden na dit kreeg ik een brief terug waar er op staat dat het wel degelijk om mijn voertuig gaat enkel hebben ze vermald dat het wel degelijk om mijn nummerplaat gaat maar hebben er weer geen foto voor als bewijs bij te voegen niet gedaan. daarop heb ik een officiele klant ingedient bij de politie van mijn gemeente. deze hebben op hun beurt de nodige PV opgemaakt en door gestuurd naar de desbetreffende dienst inzake. weer een paar maanden verder krijg ik nu vandaag een aanrekening van een gerechtsdeurwaarder in de bus. met als gevolg dat er nu een meerkost in aanmerking komt.
wat moet een mens nog meer doen dan een verweer indienen en een pv te laten opmaken om te zeggen dat hij niet in de fout is en er langs de andere kant geen concreet hard bewijs is dat het effectief om mijn voertuig gaat. wat zeker het geval niet is

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 29 sep 2017 06:40

U zal moeten kunnen bewijzen dat de politie zich heeft vergist. De politie moet geen foto's of dergelijke hebben. Hun woord is voldoende. De bewijslast ligt bij u vrees ik.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 29 sep 2017 08:50

Voor de meeste verkeersinbreuken geldt dat het PV binnen de 14 dagen moet verzonden worden. Let hier op het woordje "verzonden", dit is niet "bezorgd". De post kan immers vertraging oplopen. Indien het PV te laat of niet wordt verzonden, vervalt de bijzondere bewijswaarde, maar blijft het PV wèl gelden als geldige inlichting voor de rechtbank.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 01 okt 2017 06:03

Zijn de verkeersinbreuken inzake parkeren vervat in GAS wetgeving? Indien wel, dan gaat de vlieger van twee weken niet op

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”