Snelheidsovertreding na wegvallen C43

Jeffie78
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Snelheidsovertreding na wegvallen C43

#1 , 26 sep 2017 22:20

Situatie:

Straat met na elke zijweg opnieuw een c43 bord met beperking 50km/h
(Buiten bebouwde kom)

Er is dus alleen 1 (nieuwe) zijstraat waarna (linkse kant) waarna geen c43 bord (beperking 50km/h) staat.

De nieuwe zijstraat is volledig klaar, loopt naar een nieuw rondpunt met daarin nieuwe wegen naar de wijk.
Bij het uitkomen van die nieuwe straat op de originele weg staat ook al een stopbord.


Enige wat dus ontbrak op de hoofdweg is:
Nieuw c43 bord om opnieuw te beperken op 50km/h en geen bordje om die nieuwe zijstraat aan te duiden.


Ze flitsen me dus beetje verder een 72km/h.
Voor mij was de beperking 50km/h weggevallen en was het dus beperkt op 70km/h.

Ze vervolgen wel voor 50km/h beperking en willen niet weten van mijn argumentatie via foto en video dat er geen borden stonden en de c43 ontbrak na die nieuwe zijstraat.

(Staan er trouwens ondertussen wel ;).


Ben ik nu gek of hebben ze een poot om op te staan??
C43 vervalt toch door een zijstraat??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 sep 2017 22:33

link naar google streetview of u eigen foto's om de situatie beter te kunnen beoordelen zouden handig zijn :)

C43 moet inderdaad herhaald worden na elk kruispunt, behalve na een zonaal bord "zone 50", dit met een bord aan de rechterkant dat links herhaald mag worden

natuurlijk gaat de wegbeheerder/stad/politie/... hun fout niet zomaar toegeven . . .

hou de foto's en u schrijven/argumentatie goed bij voor moest het voor de politierechtbank komen, waar u naar alle waarschijnlijkheid een advocaat op kosten van de verzekering kan nemen ;)

Jeffie78
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2017 15:50

Ok maar er hoeft dus zeker geen bordje van hoofdweg/zijweg te staan om de nieuwe zijstraat aan te duiden?
(Dus c43 vervalt ook door een nieuwe zijstraat links, zonder bord rechts)


Want ondertussen staat er zowel:
Bord om de zijstraat links aan te geven (hoofdweg/zijstraat bord, ken de officiele naam niet)

En een bord c43, na de straat.


Dus ze hebben hun fout wel al ingezien maar blijven wel haslstarrig geld eisen.
Met brieven waarin parket zegt dat ze voldoende bewijzen hebben voor vervolging....

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 28 sep 2017 23:14

die brieven moet ge u niet veel van aantrekken, zijn standaard brieven en dat proces is automatisch, er zal amper een mens uw weerlegging gelezen hebben.

zoals ik al zei, hou alle bewijzen goed bij, maak er eventueel een kopie van en laat ze dan maar naar de politierechter trekken.

zolang er geen zonale borden staan, dient elke snelheidsbeperking via C43 na elk kruispunt herhaald te worden RECHTS en mag dat bord links herhaald worden.

C43. Vanaf het verkeersbord tot en met het volgend kruispunt, of tot elk verkeersbord C43 met of zonder zonale geldigheid, of tot het verkeersbord dat het begin of het einde van een bebouwde kom, van een woonerf of erf, of van een voetgangerszone aanduidt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.

Jeffie78
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 sep 2017 07:51

Ok.
Bedankt!

Ik hou idd netjes alles bij om evt later te gebruiken.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”