Zone 30

StevenP
Topic Starter
Berichten: 11

Zone 30

#1 , 19 sep 2017 13:56

Hallo,

Ik ontving een verkeersboete voor te snel te rijden in een zone 30. De zone is echter standaard zone 50, maar via variabele verkeesborden wordt deze zone soms zone 30. Probeleem is dat ik in deze zone woon. Wanneer ik de woonst verlaat met de wagen kan ik dus niet weten of de zone 30 actief is of niet aangezien ik dit verkeersbord niet passeer. Nu doe ik elke ochtend mijn dochterjte naar de creche afh. van het tijdstip dat zij wakker is. Hier zit dus veel verschil op. Soms zal dit dus in de zone 30 tijdstippen zijn en soms niet. Ik weet niet exact hoe laat deze borden actief gaan. (vermoedelijk rond schooltijd). Ik had geweigerd de boete te betalen met bovenstaande uitleg, maar deze is niet aanvaard. Heeft het nut om hiermee verder te gaan, of kan ik best gewoon betalen? :roll:

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 19 sep 2017 14:39

Hoe lang is die zone 30.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

StevenP
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 20 sep 2017 11:05

Ongeveer een halve km

Reclame

Berend
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 sep 2017 21:10

Lijkt me moeilijk om voor de politierechtbank gelijk te halen en als je verliest, moet je nog de gerechtskosten betalen. Bovendien komt een veroordeling op je strafblad. Ik zou dus gewoon de boete betalen, risico lijkt me te groot.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”