Buurvrouw eist dat wij niet meer parkeren voor onze eigen gevel

Franciscus
Berichten: 38590

Re: Buurvrouw eist dat wij niet meer parkeren voor onze eigen gevel

#16 , 19 sep 2017 18:02

Als het op de oprit is dat uw gaat parkeren zal het geen probleem zijn. De meeste gemeenten laten niet toe dat een voorhof wordt ingevuld als parkeerstrook.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kCalypso
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#17 , 19 sep 2017 20:07

Sloeberken: dat is allemaal in orde. Hier parkeert eigenlijk iedereen constant op de kiezels. Als er iemand een feestje geeft, staat het bezoek ook voor ons huis. Gewoon zoals in elke doorsnee wijk.

Mijn mening over Ligier-chauffeurs sluit perfect bij die van jullie aan, heb ook al genoeg gezien de paar keer dat ze toevallig voor mij reed (aka kroop).

kCalypso
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#18 , 19 sep 2017 20:10

@ Franciscus: de vorige eigenaars stonden ook steeds op dit stuk, maar toen was het nog gewoon gras. We wilden hier gewoon wat worteldoek met kiezel plaatsen, het is eigenlijk aan weerszijden van onze oprit, aan de zijkant van ons huis. Onze voortuin ligt eigenlijk voor het huis zelf.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#19 , 19 sep 2017 21:04

:D Hopelijk belemmert u zo het zicht niet meer.

eylis
Berichten: 8840

#20 , 19 sep 2017 21:58

En ter aanvulling alle personen geboren na 1961 moeten een theoretisch én practisch rij-examen afleggen om met een traag voertuig te mogen rijden. Dat examen behelst o.m. manoeuvers, parkeren en rijden en de bestuurder krijgt daar een rijbewijs voor. Even de"zonder-rijbewijs-legende" uit de wereld helpen om niet alle brommobiel-chauffeurs over dezelfde kam te scheren.

Didymus
Berichten: 2061

#21 , 20 sep 2017 09:15

De modale gebruiker van een brommobiel is lang vóór 1961 geboren. ;)
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 20 sep 2017 11:32

Dat examen behelst o.m. manoeuvers, parkeren en rijden en de bestuurder krijgt daar een rijbewijs voor.
En wat voor rijbewijs krijgen ze dan? 'k Zou zo'n praktisch examen voor zo'n onding wel eens willen meemaken. Héél streng gaan die examinatoren toch niet zijn, als ik zie hoe dom sommigen rijden met zo'n ding.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Tybo
Berichten: 145

#23 , 20 sep 2017 12:46

En ter aanvulling alle personen geboren na 1961 moeten een theoretisch én practisch rij-examen afleggen om met een traag voertuig te mogen rijden. Dat examen behelst o.m. manoeuvers, parkeren en rijden en de bestuurder krijgt daar een rijbewijs voor. Even de"zonder-rijbewijs-legende" uit de wereld helpen om niet alle brommobiel-chauffeurs over dezelfde kam te scheren.
Opletten met die stelling !

Indien het voertuig een 'vierwielige bromfiets klasse B' betreft dan hoef je,voor zover je geboren bent voor 14/02/1961 idd geen rijbewijs (categorie AM (ex A3)) hebben

Indien het voertuig nog een 'trage (lichte vracht)auto betreft' dan hoef je zelfs geen rijbewijs te hebben indien je geboren bent voor 01/10/1982 !

Hangt dus af van de kwalificatie van het voertuig (volgens het gelijkvormigheidsattest of COC)
Kan achterhaald worden indien het voertuig ingeschreven is en een kentekenplaat voert (al is er een overgangsperiode) ...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#24 , 20 sep 2017 13:27

Het voertuig waar ik het over heb, is zo'n AIXAM ding. Voor zover ik gelezen heb, moet je daar een rijbewijs "AM" voor hebben, en om zo'n rijbewijs te bekomen, hoef je zelfs geen praktijkexamen op de openbare weg te doen. Enkel wat dingen op een privéterrein...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”