Parkeerboete met kaart gratis kwartier parkeren

denise5
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeerboete met kaart gratis kwartier parkeren

#1 , 08 sep 2017 13:53

Ondanks het feit dat ik een kaart gratis 15 minuten parkeren onder de voorruit had liggen en mijn tijd niet overschreden was kreeg ik toch een retributiebon van 25 Euro van Indigo in de stad Aarschot. Omdat ik dacht dat het een vergissing was bel ik Indigo en ze vertellen me dat de kaart al twee jaar is afgeschaft en dat ik mij tot de stad moet wenden. Zelf woon ik in Rotselaar en kom niet wekelijks in Aarschot en was me niet bewust van de nieuwe regeling. Ik heb de stad een mail gestuurd en ze antwoorden dat het inderdaad afgeschaft is en dat ik moet betalen. Dit is niet met opzet gebeurt ik heb de tijd niet overschreden dus zie ik niet in waarom ik moet betalen. Heeft er iemand hetzelfde meegemaakt? Is het aan te raden om te betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 08 sep 2017 14:01

De kaart is afgeschaft en vervangen door het nemen van een gratis ticketje. Je kan proberen om ontheffing te krijgen; "neen" heb je. "ja" kan je krijgen. Als't "neen" is betaal je beter

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 08 sep 2017 14:03

Aangezien de regeling niet meer bestaat bent u toch in overtreding?
De info over parkeertarieven staat toch op de automaten vermeld?
U moet betalen,
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”