Rijden zonder begeleider

Mrte
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Rijden zonder begeleider

#1 , 06 sep 2017 05:43

Hey.

Een tijdje geleden heb ik rondgereden met mijn vriend. Ik was toen in het bezit van een voorlopig rijbewijs. Ik mocht niet zonder een begeleider rijden. Mijn vriend heeft zijn rijbewijs herdaan waardoor hij geen 8 jaar zijn rijbewkjs heeft. Dus hij was geen geldige begeleider. Hij had ook gedronken. Nu de politie heeft mij tegen gehouden omdat ik bij het vertrek een paar keer stil gevallen ben. Toen ze me tegenhielden heb ik alcohol controle moeten doen maar ik had gelukkig niet gedronken. En dan vroegen ze mijn rijbewijs en identiteitskaart en die van mijn vriend ook. We hadden juist op dat moment niets bij. We woonden namelijk achter de hoek. Mijn vriend heeft geen alcoholcontrole moeten doen. Dan heb ik de auto moeten parkeren en mochten we die pas de volgende dag komen halen. Daarna moesten we tevoet naar huis en vertelden ze ons dat dit zo ging blijven en er niks aan vast ging hangen. Iets later kregen we een brief in de bus van de politie.
Welke straf of boetes zouden we hier voor krijgen? Zowel ik als mijn vriend?
We weten dat we in fout waren en hiervoor gaan opdraaien. Ik heb intussen 20 uur rijles genomen en doe binnenkort mijn rijexamen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 sep 2017 06:40

Wat zijn de inbreuken die op het proces-verbaal staan?

Mrte
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 sep 2017 09:38

Eum rijden zonder l
En rijden zonder begeleider

Reclame


Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”