Dagvaarding politierechtbank wegens verlopen keuring

bulldog
Topic Starter
Berichten: 31
Locatie: Antwerpen

Re: Dagvaarding politierechtbank wegens verlopen keuring

#16 , 15 jan 2018 17:06

Hoe is het afgelopen ?
Enkele weken terug is hier een vonnis over uitgesproken.
Al bij al heeft dit grapje ons €460 gekost excl. gerechtskosten (deze worden vergoed via de verzekering)
Ik heb de brief van de advocaat in het afval gedeponeerd maar dit stond er ongeveer op:
de rechter is redelijk streng geweest omwille van de informatie die op het keuringspapier stond van het voorgaande jaar... daar stond het volgende op: in de gaten te houden! bandenprofiel, corrosie onderkant koetswerk, afkeur enkel op schokdemper die lekte.
De rechter in kwestie, vast ooit een automechanieker bij Auto5 geweest, was dus van mening dat mijn vrouw haar voertuig onveilig was en wilde met deze uitspraak een soort voorbeeld stellen..
Ondanks dat de opgenoemde zaken allemaal netjes in orde zijn gebracht meteen na de keuring toen (we zijn gewoon vergeten terug te gaan in de veronderstelling dat de garage dit had gedaan) en van roest is er al helemaal geen sprake, gewoon weer een mooi voorbeeld van een overijverige knaap op de keuring. Dusja..
Volgende keer ga ik zelf verdediging voeren.. Al is het maar om licht te schijnen op cruciale details waar men nu, gemakzuchtigheids halve, over heeft gekeken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 16 jan 2018 00:48

Je was niet enkel vergeten naar de keuring te gaan
Het was ook na een rode kaart ...

bulldog
Topic Starter
Berichten: 31
Locatie: Antwerpen

#18 , 16 jan 2018 07:22

klopt, maar gezien de situatie mocht het best wat milder in mijn opinie. onder het motto: "een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen" zal ik dat keuringsbewijs wel goed in de gaten houden in de toekomst :')

Reclame

Lode.VdK
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#19 , 20 jan 2018 13:20

Uw advocaat zegt dus dat de rechter mss een voorbeeld wilde stellen, volgens mij bedoelde de rechter dat dit soort overtredingen helemaal niet kunnen. Trouwens voor wie moest uw straf een voorbeeld zijn? Voor de andere aanwezigen in de zaal?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”