Dagvaarding naar verkeerde naamgenoot + aangepaste uitprint alcoholtest

Cathérine1970
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Dagvaarding naar verkeerde naamgenoot + aangepaste uitprint alcoholtest

#1 , 29 aug 2017 16:46

Ik probeer een lang verhaal kort en duidelijk te vertellen omdat ik wat info wil over rechtsgeldigheid van een aantal zaken.

Laat duidelijk zijn dat ik de overtreding NIET betwist maar wel graag de juiste manier van behandelen zou willen krijgen.

1. Is een met balpen aangepaste uitprint van een ademtest geldig? De datum werd manueel aangepast en geparafeerd. Zowel bij eigen pv als bij pv tegenpartij.

2. Als een dagvaarding voor de politierechtbank plots gevolgd wordt door een brief met de vermelding dat je verkeerdelijk gedagvaard werd, wat betekent dat dan? Blijkbaar werd de dagvaarding eerst naar een verkeerd naamgenoot gezonden en de verontschuldigende brief met de melding dat het om een fout ging werd naar de juiste persoon gezonden...? Hoe gek kan het nog worden? Er werd geen tweede dagvaarding gezonden om te laten weten dat de rechtszaak alsnog doorgaat. Kan dit als procedurefout aangewend worden?
Wat voor gevolgen kan dit hebben (in mijn voordeel, al dan niet)?

Beide hierboven gemelde feiten gaan over dezelfde overtreding: ongeval onder invloed (beide partijen) - reeds intrekking rijbewijs geweest - blanco strafblad.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding