info parkeren voor eigen woning

joranw
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

info parkeren voor eigen woning

#1 , 07 aug 2017 21:02

Beste mensen op dit forum.

Wij hebben recend eind Juli een nieuwe woonst aangekocht in St-Denijs , W-VL.
Wij hebben het (on)genoegen dat de overbuurman het blijkbaar in het verleden voor elkaar heeft gekregen dat op onze stoep voor onze woning Gele lijnen getrokken zijn zodanig hij aan de overkant uit zijn garage kan.. deze zijn enkel voor onze woning en niet bij de buren. Ik als vrachtwagen bestuurder stel mij serieus de vraag waarom hij niet uit die garage zou raken MET mijn voertuig voor mijn deur...? Ik zit met 2 kinderen 2 & pas geboren. Dit wil zeggen dat ik dus telkens tot 50meter ver met winkelwaren + kinderen moet wandelen? Wij kunnen niet voor onze garage staan omdat wij dan de ingang van een zijstraat belemmeren.

Wij vragen ons dusdanig af als wij naar de gemeente stappen wij dit kunnen laten stoppen. Dusdanig wij WEL voor onze woning kunnen staan.

Mvg Joran

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 07 aug 2017 21:49

Hoe breed is de rijbaan?
Hoe lang is zijn wagen?
Waarom kan u niet voor de garage parkeren ( afstand tot zijweg 5 meter?
Of in de garage?
Parkeerbord staat blijkbaar omgekeerd???

joranw
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 aug 2017 21:52

Hoe breed is de rijbaan?
Hoe lang is zijn wagen?
Waarom kan u niet voor de garage parkeren ( afstand tot zijweg 5 meter?
Of in de garage?
Parkeerbord staat blijkbaar omgekeerd???

Is een kleine wagen <4m ,, de rijbaan kan een C vrachtwagen rijden.
De garage is op dit moment nog nie toegankelijk wegens slechte staat & wij dit net gekocht hebben.
Vlak voor onze garage is een zijweg , als ik voor de garage sta kan een bestelwagen al niet in zonder achteruit te rijden.
Parkeerbord is 1/15 ene kant , 15/31 andere kant waarvan op zijn garage nog eens zijn nr-plaat.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 07 aug 2017 22:06

Bord dat rechts geplaatst is moet ook zichtbaar zijn in rijrichting nu zien we enkel de achterzijde.
Vraag is wat is de breedte van de rijbaan
Vraag is wat is de afstand van einde woning/garage tot begin zijweg.

Vraag bij de gemeente de gemeentelijke verordening op waarom daar een gele lijn geschilderd is.

joranw
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 aug 2017 22:10

Beste , rijrichting is enkel verkeer. Geen dubbele rijrichting.

ik zal het opvragen

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 08 aug 2017 09:11

waarom zou u niet voor uw garage kunnen parkeren? aangezien eenrichtingsverkeer hindert u toch geen wagens die de straat willen inrijden?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 aug 2017 09:46

De gele lijnen stoppen toch aan de garage? Ik zie niet in waarom je daar niet zou mogen parkeren? Of is het bord dat we niet zien een bord dat aangeeft dat je vanaf daar, richting jouw voordeur, niet mag parkeren?

Als je zegt dat bij de buren er geen parkeerverbod is, kan je toch voor hun huis parkeren? Da's toch geen 50 meter dat je moet stappen dan?

Andere oplossing zou zijn de garage toegankelijk maken. Dan kan je steeds vlak bij uw voordeur parkeren.

Niets staat je vrij naar de gemeente te gaan om te vragen of dit parkeerverbod kan herzien worden, maar eerlijk gezegd geef ik u niet erg veel kans.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 08 aug 2017 14:27

Maar daarmee heeft TS nog steeds niet de breedte van de straat gegeven. Dit is een belangrijk gegeven om te kunnen bepalen of er wel of niet mag geparkeerd worden. Neem een meter en meet het op. Dat moet je toch niet gaan vragen op de gemeente, want meer dan waarschijnlijk weten ze het zelf niet en moeten ze toch komen zelf meten.
http://www.mobielvlaanderen.be/vademecu ... /deel7.pdf

Zie blz 10 art 1.2.1 parkeren op de rijweg.
Indien de overblijvende rijstrook breder is dan 3 meter mag je er staan. Overbuurman moet maar leren rijden.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 08 aug 2017 15:35

De grote vraag is welk verkeersbord staat er op de linkse zijde, dit kan enkel een parkeerbord zijn daar het links staat en orange is.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 08 aug 2017 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 08 aug 2017 15:36

Indien de overblijvende rijstrook breder is dan 3 meter mag je er staan.
...moesten die gele strepen er niet staan! Op dit moment mag de topic starter daar niet staan (toch naar aan de gele strepen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

P-Stone
Berichten: 280

#11 , 08 aug 2017 18:16

Niet onbelangrijk detail : TS zijn woning staat OP het kruispunt. Tegenover zijn garagepoort is immers de straat. Ik denk dat deze straat de reden van de gele strepen is. Hetgene wat op de foto een straat naar rechts lijkt, is dus geen straat. De straat is links op de foto (maar dat kan je op deze foto niet zien).

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 08 aug 2017 19:58

TS kan beter even de coördinaten van Google Earth of Streetview geven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”