over het verkeersbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer"

demaeght
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

over het verkeersbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer"

#1 , 04 aug 2017 18:05

als ik en mijn vrouw een autoritje willen maken en we willen de streek verkennen waar we vroeger nog familie hadden wonen - maar in het begin van deze straat staat nu het bord "uitgezonderd plaatselijk verkeer " . Normaal gezien mag ik daar niet inrijden, maar dit kan toch niet !
Graag antwoord aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2017 18:12

Waarom zou dit niet kunnen ?

Dit word toch zeer veel toegepast.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mbbs1024
Berichten: 474

#3 , 04 aug 2017 19:48

Bij ons in de gemeente adviseert de politie systematisch aan het gemeentebestuur om deze borden niet te plaatsen, omdat de controle op de toepassing ervan onbegonnen werk is, iedereen heeft wel een smoes waarom hij/zij daar moet zijn.

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 04 aug 2017 21:15

Als mensen voor deze borden komen te staan is er geen enkele die ze niet voorbij rijd . Moet hij/zij daar moet zijn of niet speelt voor deze bestuurders geen rol . Er staan in mijn omgeving nu 10 zulke borden binnen 1 km .
In mijn buurt staan ook borden inzake verboden voor alle verkeer . Ze staan tijdelijk geplaatst op een tijdelijk ondergrond . Niemand draait zich terug . Honderden per dag rijden deze verboden richting . De politie kijkt ernaar maar doet niets .
Bij deze werken staat elke 10 meter een verkeersbord . Je moet zeker niet op mobile kijken .

Issued
Berichten: 1227

#5 , 05 aug 2017 07:00

Bij ons wordt het onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" gebruikt in combinatie met een C23 (geen vrachtwagens). Hier wordt wel degelijk op geschreven, tot groot ongenoegen van de bestuurders.
Controle op dergelijke borden is relatief simpel, men bevraagt naar de bestemming, ligt deze niet in de straat/zone, dan heeft hij prijs.
Maar om op TS te antwoorden, dit kan zeker wel. Hetgeen u aanhaalt is een onderbord dat, denk ik, bij een c1 of c3 hoort. Indien men vaststelt dat u gewoon wat rondrijdt kan en mag men u verbaliseren.
Een eventuele oplossing is om deze straat of buurt te voet te bezoeken. Dit is normaal geen probleem.

willyboy
Berichten: 897

#6 , 05 aug 2017 09:52

Naast de borden c3 plaatselijk verkeer rijden nu vrachtwagens van 30+ton . Dit van uitgebroken beton . Ze rijden een smalle weg voor gewone auto of fietsers totaal naar de pleuris .

jef007
Berichten: 1679

#7 , 05 aug 2017 15:22

waarom denkt u dat de verkeersborden er niet voor u zouden zijn? Voelt u zich boven de wet verheven?
ga te voet of neem de fiets!

willyboy
Berichten: 897

#8 , 05 aug 2017 15:35

Ik woon aan de rand van de werken en moet 10 borden plaatselijk verkeer voorbij rijden om mijn woonst te bereiken . Anderen denken dat ze er ook wonen .

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 06 aug 2017 09:53

waarom denkt u dat de verkeersborden er niet voor u zouden zijn? Voelt u zich boven de wet verheven?
ga te voet of neem de fiets!
Te paard mag ook.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 aug 2017 09:59

Waar mijn vrouw woont daar is daar ook zo een paar straten die ook het plaatselijk verkeer toepast, ik kan je verzekeren dat er zeer regelmatig controles zijn en je word beboet, en zeker op de school uren, want er is hier een school met meer dan 4000 leerlingen, en voor sommige ouders is rond rijden wel een probleem.

Als men ze niet beboet heeft er ook geen enkel nut om deze borden dan te plaatsen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

willyboy
Berichten: 897

#11 , 06 aug 2017 11:22

De politie zit nu 25 procent onder kader . Flitspalen is nu prioriteit .

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”