boete metro Kopenhagen

liesbetvango
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

boete metro Kopenhagen

#1 , 30 jul 2017 23:52

Onlangs waren we op citytrip in Kopenhagen. Op het einde van de reis wilden we met de metro naar de luchthaven gaan.
Wij hebben geen smartphones en hebben dus niet de mogelijkheid om via die weg info op te vragen.
In het metrostation waren geen loketten of automaten te zien. Er was enkel Deense informatie, geen Engelse. Aangezien we zo goed als geen woord Deens verstaan, waren daar niets mee.
Toen de metro aankwam, zijn we opgestapt en op zoek gegaan naar een conducteur. Maar die reed volledig elektrisch! Geen kat te zien om iets aan te vragen.
Na een tiental minuten dook er plots een controleur op. We zijn er zelf naar toe gegaan en hebben gevraagd om een ticket. Maar dat kregen we niet, wel elk een boete van bijna 100 euro! We hebben haar rustig uitgelegd dat we graag een ticket wilden kopen, maar dat die mogelijkheid ons ontbrak...

Wij nemen niet vaak metro's in het buitenland. Enkel Parijs. Daar heb je wel de mogelijkheid om ticketjes te kopen in de stations én de metro. Ook in België kan dit.

Thuisgekomen, stuurde ik een mailtje naar de betrokken metrodienst, in de hoop dat die kwijtgescholden wordt of toch teruggebracht tot de normale prijs van een ticket.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 31 jul 2017 09:41

Hebt u nog een juridische vraag na deze gebeurtenissen?

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 31 jul 2017 09:49

Denen spreken over het algemeen goed Engels. U had aan een local om hulp kunnen vragen.

Voor de rest valt daar inderdaad weinig juridisch aan toe te voegen. U hebt de vervoersvoorwaarden overtreden en bent daar (terecht) voor beboet, hoe onrechtvaardig het ook mag aanvoelen.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 31 jul 2017 19:33

Een vreemd verhaal, temeer omdat ik nog geen jaar geleden zowel in Zweden als Denemarken was voor een paar vergaderingen, ik vanuit Kopenhagen de metro genomen heb naar Kastrup (luchthaven) en er in het bovengrondse gedeelte van elk station verkoopautomaten stonden waar mijn Belgische kaart én mijn Amex zonder enig probleem werkten....bemande loketten zijn er meestal inderdaad niet.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 31 jul 2017 19:39

Als je naar het buitenland gaat maak je ook een zekere voorbereiding. Als je geen smartphone hebt dan waarschijnlijk wel een pc?
je moet je toch wel afvragen hoe een metro in een grootstad werkt? Of je een bepaalde bezoekkaart voor de stad kan kopen waardoor je bvb musea en andere bezienswaardigheden kan bezoeken. je moet toch ook een vlucht, hotel, restaurants boeken?
Dus denk ik dat de enige zinnige oplossing het betalen van de boete is. En daaruit de lessen trekken om bij een volgende reis wel een voorbereiding te maken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

WP002
Berichten: 1479

#6 , 01 aug 2017 10:57

Ik ben net zelf terug uit Scandinavië en was 14 dagen geleden in Kopenhagen. Mijn ervaring met de Denen is dat, als ze je nog maar zien sukkelen op een stratenplan, ze dadelijk met drie rond je komen staan om je vriendelijk voort te helpen. U hebt dit denk ik niet goed aangepakt...

jef007
Berichten: 1679

#7 , 01 aug 2017 14:34

of "uw waarheid" vertelt ipv " de waarheid"

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”