Onlangs waren we op citytrip in Kopenhagen. Op het einde van de reis wilden we met de metro naar de luchthaven gaan.
Wij hebben geen smartphones en hebben dus niet de mogelijkheid om via die weg info op te vragen.
In het metrostation waren geen loketten of automaten te zien. Er was enkel Deense informatie, geen Engelse. Aangezien we zo goed als geen woord Deens verstaan, waren daar niets mee.
Toen de metro aankwam, zijn we opgestapt en op zoek gegaan naar een conducteur. Maar die reed volledig elektrisch! Geen kat te zien om iets aan te vragen.
Na een tiental minuten dook er plots een controleur op. We zijn er zelf naar toe gegaan en hebben gevraagd om een ticket. Maar dat kregen we niet, wel elk een boete van bijna 100 euro! We hebben haar rustig uitgelegd dat we graag een ticket wilden kopen, maar dat die mogelijkheid ons ontbrak...
Wij nemen niet vaak metro's in het buitenland. Enkel Parijs. Daar heb je wel de mogelijkheid om ticketjes te kopen in de stations én de metro. Ook in België kan dit.
Thuisgekomen, stuurde ik een mailtje naar de betrokken metrodienst, in de hoop dat die kwijtgescholden wordt of toch teruggebracht tot de normale prijs van een ticket.