Geen PV ontvangen... Procedurefout?

Inedeke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geen PV ontvangen... Procedurefout?

#1 , 15 jul 2017 21:35

Hey allemaal!

Ik ben 5 maanden geleden tegengehouden en heb positief geblazen. Ik heb ondertussen nog steeds geen PV ontvangen. Is dit normaal? Is dit een procedurefout?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jul 2017 06:50

Dit is niet normaal, maar het is geen procedurefout.

Een afschrift van het pv moet u overgemaakt worden, er staat niet bepaald wanneer men het moet ontvangen of hoe. Ook bij de Post gaat wel eens iets verloren.

Daarbij berust de bewijswaarde van een pv sturen onder invloed (dus niet dronkenschap in gerij) bij het resultaat van de adem/bloedanalyse en niet (of toch niet hoofdzakelijk) op de vaststellingen van de politie. Om de bijzondere bewijswaarde te genieten dient het pv binnen de 15d aan u overgemaakt te worden.

Blaatpraat
Berichten: 3795

#3 , 16 jul 2017 09:43

Ik dacht dat ze tot 2 jaar de tijd hadden hiervoor.
Dus het komt nog wel, ze hebben nog tijd.

Reclame

Inedeke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jul 2017 10:35

Ok dankjewel voor de reacties

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 16 jul 2017 11:22

Het verliest wel zijn bijzondere bewijswaarde.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

BloodNight
Berichten: 621

#6 , 16 jul 2017 15:03

Tenzij de post het is kwijtgespeeld. Het zal afhangen wat er in het pv staat van datum verzending.
Uiteindelijk maakt het toch niet uit. Hetgeen op de afdruk van de ademanalyse staat is hetgeen dat telt. De boete zal wel volgen, eventuele veroordeling ook.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”