Fysisch onmogelijke verklaringen

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

Re: Fysisch onmogelijke verklaringen

#16 , 17 jul 2017 19:05

Blijkbaar kan een tegenpartij verklaren wat hij wil, Zoals ik mocht vernemen op het politiekantoor kan men zichzelf nooit beschuldigen.
Het staat je vrij om de waarheid al dan niet geweld aan te doen.
De getuige echter dient wel de waarheid te vertellen. Indien kan bewezen worden dat deze moedwillig foutieve informatie verstrekt is deze wel degelijk strafbaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 jul 2017 19:27

Nergens ook meer één mogelijkheid gehad om deze tegenstrijdigheden aan te kaarten.
Daar hebt u nu dan alle gelegenheid toe.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 jul 2017 19:28

De getuige echter dient wel de waarheid te vertellen. Indien kan bewezen worden dat deze moedwillig foutieve informatie verstrekt is deze wel degelijk strafbaar.
Heeft men je ook verteld welk artikel uit het Strafwetboek dit strafbaar stelt?

Reclame

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#19 , 18 jul 2017 07:55

De getuige echter dient wel de waarheid te vertellen. Indien kan bewezen worden dat deze moedwillig foutieve informatie verstrekt is deze wel degelijk strafbaar.
Heeft men je ook verteld welk artikel uit het Strafwetboek dit strafbaar stelt?
Neen, dat heeft de inspecteur me niet verteld. Heeft de inspecteur ongelijk?

Issued
Berichten: 1227

#20 , 19 jul 2017 08:43

Vergeefse moeite. Dit handelt immers over een getuigenis die onder eed is afgelegd. Niet over een eenvoudige verklaring in een strafdossier.[/quote]

Een verhoor is niet onder eed. Enkel een tolk dient een eed af te leggen.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#21 , 05 feb 2018 09:06

Vorige week via mijn rechtsbijstand een minnelijk voorstel ontvangen om de zaak af te sluiten.
Men betaald me de volledige herstelling van mijn wagen terug.

Ik heb aanvaard maar blijf toch met een onbehaaglijk gevoel achter.

De hele opzet van de tegenpartij heeft dus wel echt zijn vruchten afgeworpen:
Via een valse getuigenverklaring zijn ondertussen ook de kosten aan de andere wagen vergoed en vervolgens is voor dezelfde reden het vluchtmisdrijf geseponeerd. Wat met alle andere bestuurders die in dezelfde omstandigheden niet zo doortastend optreden?
Mag men eigenlijk iet verwachten dat de verzekeringsmaatschappijen hun job van bij aanvang correct uitvoeren?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”