Inschrijvingsformulier auto kwijt

Racing32
Topic Starter
Berichten: 29

Inschrijvingsformulier auto kwijt

#1 , 10 jul 2017 17:42

Hallo,

Ik ben het inschrijvingsformulieren van mijn auto kwijt. Nu heb ik wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar moet ik dit aangeven bij de politie en dan krijg ik een bewijs van verlies waarmee ik een duplicaat kan aanvragen.

Nu vertrek ik zaterdag met de auto op vakantie naar het buitenland en tegen dan zal ik het duplicaat waarschijnlijk niet in mijn bezit hebben.

Ik heb hier een paar vragen over:

Is dit bewijs van verlies ook geldig?
Wat gebeurt er als ik tegengehouden wordt door de politie en ik niet in het bezit ben van het inschrijvingsbewijs?
Hoelang heb ik tijd om met het bewijs van verlies een nieuwe aanvraag te doen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2017 18:05

Normaal zou je dit vrijdag ten laatste moeten hebben, maar waarom ga je niet persoonlijk naar hun provinciaal kantoor van DIV dienst inschrijving voertuigen, dan krijg je dit onmiddellijk mee !

Voor Gent is dit op de visserij 43 te Gent
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Racing32
Topic Starter
Berichten: 29

#3 , 10 jul 2017 18:47

Normaal zou je dit vrijdag ten laatste moeten hebben, maar waarom ga je niet persoonlijk naar hun provinciaal kantoor van DIV dienst inschrijving voertuigen, dan krijg je dit onmiddellijk mee !

Voor Gent is dit op de visserij 43 te Gent
Daar ga ik deze week niet meer kunnen geraken vrees ik. Moet de ganse week werken en vrijdag is het gesloten volgens de website. Is het eigenlijk een groot probleem als dit niet hebt en ik pas na mijn vakantie een nieuwe aanvraag. Mijn voertuig is natuurlijk wel echt ingeschreven. Ik heb alleen het bewijs niet. Alle andere papieren heb ik wel nog.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 10 jul 2017 18:53

Vrij vragen aan baas - kan mogelijk op een uurtje geregeld zijn.
Bel eerst naar de lokale antenne.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jul 2017 19:09

U papier van de politie zal niet tellen in het buitenland !
Ik denk dat je zeer veel miserie op je hals zal halen bij een controle !

En je hoeft ook niet persoonlijk naar de DIV te gaan, je buur kan dit ook voor u !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 10 jul 2017 20:04

Auto kan worden aangeslagen als zijnde gestolen.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#7 , 10 jul 2017 20:11

Als u pech hebt legt men uw wagen aan de ketting en mag u een vliegticket h/t kopen om het origineel voor te leggen vooraleer men het voertuig vrijgeeft. Plus mogelijk een boete en stallingskosten. Indien men u niet controleert is er uiteraard nooit een probleem. Wees u ervan bewust dat n.a.v. de veiligheidssituatie en de vluchtelingenproblematiek het aantal controles drastisch opgedreven werd, ook aan de Schengen-binnengrenzen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Racing32
Topic Starter
Berichten: 29

#8 , 10 jul 2017 21:03

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Zal dan maar in Alken zelf een duplicaat gaan halen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”