In beroep, parket gevolgd

Franciscus
Berichten: 38594

Re: In beroep, parket gevolgd

#16 , 15 aug 2017 21:24

En wat was de uitspraak in dat vorig proces?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#17 , 15 aug 2017 21:36

En wat was de uitspraak in dat vorig proces?
Wagen verbeurd, 8 maanden rijverbod, fikse boete en 4 testen.. maar ben in cassatie gegaan.

Franciscus
Berichten: 38594

#18 , 15 aug 2017 21:44

In cassatie ..of in beroep???
En om welke redenen?

Reclame

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 aug 2017 01:25

In cassatie.. omwille van artikel 71, schending van de bewijskracht van akten, schending van de algemene motiveringsplicht, schending van algemene rechtsbeginselen van de bewijsregels in strafzaken.

Kortom ik had opgevoerd dat ik destijds mezelf bevond in staat van krankzinnigheid ondersteund met een bewijs van een arts en de rechter heeft dat miskent.

Eerste onderdeel

De appelrechter stelt vast dat eiser in cassatie zijn staat van krankzinnigheid niet
bewijst.

Eiser in cassatie voerde in conclusies de rechtvaardigingsgrond van krankzinnigheid
aan.

Wanneer een beklaagde een rechtvaardigingsgrond aanvoert, hoeft hij het bestaan daarvan niet te bewijzen, maar enkel aan te tonen dat zijn aanvoering niet van alle
geloofwaardigheid is ontbloot.

De beslissing die ervan uitgaat dat de eiser de door hem aangevoerde
rechtvaardigingsgrond moet bewijzen, is niet naar recht verantwoord. (Cass. 5 januari
2016, AR P.15.1203.N)

Het thans bestreden vonnis dient dan ook te worden verbroken."

LeenW
Berichten: 12828

#20 , 16 aug 2017 10:48

En dat cassatieberoep is dan intussen ook verworpen? Einde van de rit?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#21 , 16 aug 2017 10:56

Ik begrijp ook niet dat de rechter die krankzinnigheid niet aanneemt !

Volgens je hier allemaal al geschreven heeft zou hij dit toch moeten geloven !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WP002
Berichten: 1479

#22 , 16 aug 2017 10:56

Uw advocaat is intussen aan zijn derde villa in het zuiden van Frankrijk bezig...

LeenW
Berichten: 12828

#23 , 16 aug 2017 10:58

Uw advocaat is intussen aan zijn derde villa in het zuiden van Frankrijk bezig...
Dat denk ik nu ook. TS kan nog naar het Europees Hof gaan, maar de enige die hier beter van gaat worden, is de advocaat. Er is in dit verhaal geen enkele mogelijkheid waardoor TS nog aan zijn gerechtigheid zal ontsnappen.

Franciscus
Berichten: 38594

#24 , 16 aug 2017 11:51

Eens lezen:
http://www.advocass.be/nl/
Tarieven van cassatieprocedure zijn niet min .... lopen in de duizenden €.

Heeft de dokter geschreven dat u krankzinnig was op het ogenblik van de feiten?
Laatst gewijzigd door Franciscus op 16 aug 2017 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.

jef007
Berichten: 1681

#25 , 16 aug 2017 11:53

:lol: #21 van Lowie is de max!!
inderdaad onbegrijpelijk van die rechter

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#26 , 16 aug 2017 11:54

Kortom ik had opgevoerd dat ik destijds mezelf bevond in staat van krankzinnigheid ondersteund met een bewijs van een arts en de rechter heeft dat miskent.

En nu niet meer :?: :?: :?:
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#27 , 16 aug 2017 12:57

:lol: #21
Iedere maal dat er een antwoordje of een reactie komt in dit topic, veranderd dit cijfer. Het is dus niet bruikbaar als aanwijzer. Best datum en uur gebruiken

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#28 , 16 aug 2017 16:29

:lol: #21
Iedere maal dat er een antwoordje of een reactie komt in dit topic, veranderd dit cijfer. Het is dus niet bruikbaar als aanwijzer. Best datum en uur gebruiken
Alleen maar als mods hun kuisborstel boven halen en eerdere reacties verwijderen verandert dit cijfer. In topics van de TS is de kans daartoe echter wel groot, net zoals de slotjesdistributie.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#29 , 16 aug 2017 19:52

De beslissing die ervan uitgaat dat de eiser de door hem aangevoerde
rechtvaardigingsgrond moet bewijzen, is niet naar recht verantwoord. (Cass. 5 januari
2016, AR P.15.1203.N)

Het thans bestreden vonnis dient dan ook te worden verbroken."
:? Uw advocaat heeft zijn middel gekopieerd uit de vermelde zaak, waar het ging over Art. 70 SW (noodtoestand, indien ik me niet vergis van een hartchirurg die aanvoerde dat een reeks snelheidsovertredingen ingegeven werden door de overweging dat hij dringend diende te opereren en bijgevolg snel naar het ziekenhuis reed, zonder evenwel in concreto de onderliggende feiten en het bestaan van de noodtoestand te bewijzen). Het Hof beperkte zich louter tot de vaststelling zonder meer dat de noodtoestand niet werd bewezen door de beklaagde.

De vraag is evenwel: indien u ontoerekeningsvatbaarheid hebt aangevoerd en ter staving een a posteriori opgesteld attest indiende, wat heeft het Hof van beroep daarover geoordeeld in het arrest?

Enfin, ik ben het spoor enigszins bijster in al uw lopende zaken......
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#30 , 16 aug 2017 21:24

De beslissing die ervan uitgaat dat de eiser de door hem aangevoerde
rechtvaardigingsgrond moet bewijzen, is niet naar recht verantwoord. (Cass. 5 januari
2016, AR P.15.1203.N)

Het thans bestreden vonnis dient dan ook te worden verbroken."
:? Uw advocaat heeft zijn middel gekopieerd uit de vermelde zaak, waar het ging over Art. 70 SW (noodtoestand, indien ik me niet vergis van een hartchirurg die aanvoerde dat een reeks snelheidsovertredingen ingegeven werden door de overweging dat hij dringend diende te opereren en bijgevolg snel naar het ziekenhuis reed, zonder evenwel in concreto de onderliggende feiten en het bestaan van de noodtoestand te bewijzen). Het Hof beperkte zich louter tot de vaststelling zonder meer dat de noodtoestand niet werd bewezen door de beklaagde.

De vraag is evenwel: indien u ontoerekeningsvatbaarheid hebt aangevoerd en ter staving een a posteriori opgesteld attest indiende, wat heeft het Hof van beroep daarover geoordeeld in het arrest?

Enfin, ik ben het spoor enigszins bijster in al uw lopende zaken......

Het hof van beroep volgde de redenering van de politie die stelde dat ik niet krankzinnig overkwam. En is artikel 71 ook een rechtvaardigingsgrond ? Indien mijn advocaat dat gekopieerd heeft, denkt U dat ik kans maak met die zijn redenering ?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”