In beroep, parket gevolgd

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

Re: In beroep, parket gevolgd

#31 , 16 aug 2017 21:24

Eens lezen:
http://www.advocass.be/nl/
Tarieven van cassatieprocedure zijn niet min .... lopen in de duizenden €.

Heeft de dokter geschreven dat u krankzinnig was op het ogenblik van de feiten?

Ja.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#32 , 16 aug 2017 21:27

En dat cassatieberoep is dan intussen ook verworpen? Einde van de rit?

Neen uitspraak over anderhalf maand.

Franciscus
Berichten: 38596

#33 , 16 aug 2017 21:45

Als u nu in cassatie gaat ... wel snel al binnen 90 dagen...
En hebt u een specifieke Cassatieadvocaat onder de arm genomen??
Uw beroep was dus ook al uitgesproken hoelang geleden?

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#34 , 16 aug 2017 21:46

En hebt u een specifieke Cassatieadvocaat onder de arm genomen??
Ik meende dat dit niet verplicht is voor strafrechtelijke zaken.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Franciscus
Berichten: 38596

#35 , 16 aug 2017 21:50

Klopt - heb (weer eens) te vlug gelezen... staat zelfs uitdrukkelijk op de door mij aangehaalde site.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#36 , 16 aug 2017 21:52

Weet hij wel waarover hij praat?

Ik denk niet dat onze gewezen krankzinnige zonder bekwame advocaat een cassatieprocedure in strafzaken gaat kunnen instellen.
Deze procedure vergt een uitzonderlijke gedegen kennis van de wet, de rechtspraak en de gebruiken van het hof van cassatie.
Maar ja, soms is de grens tussen compleet geschift en geniaal erg dun.....wie weet :lol: :lol: :lol:
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#37 , 16 aug 2017 21:54

Als u nu in cassatie gaat ... wel snel al binnen 90 dagen...
En hebt u een specifieke Cassatieadvocaat onder de arm genomen??
Uw beroep was dus ook al uitgesproken hoelang geleden?

Ik ben 4 april in cassatie gegaan, tegen uitspraak van 19 januari. En recent in beroep gegaan voor laatste proces. Hoe lang duurt cassatie vooraleer je antwoord hebt? 6 maanden ?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#38 , 17 aug 2017 08:07

Het hof van beroep volgde de redenering van de politie die stelde dat ik niet krankzinnig overkwam. En is artikel 71 ook een rechtvaardigingsgrond ? Indien mijn advocaat dat gekopieerd heeft, denkt U dat ik kans maak met die zijn redenering ?
Ik weet niet of uw mayonnaise gaat pakken. Indien het Hof van Beroep zich louter tot die vaststelling mocht beperkt hebben spelen ze m.i. met vuur. Een medische opinie wordt best weerlegd door een andere medische opinie m.i. Rest de vraag hoe het mogelijk is dat een arts kon concluderen dat u op dat precieze ogenblik krankzinnig was, maar de 2 dagen ervoor en erna blijkbaar niet meer. Maar dat lijkt me een medische kwestie.

Voor de toepassing van Art. 71 zijn nogal wat elementen vereist. Elementen die mogelijk niet verenigbaar zijn met het feit dat dit het zoveelste uit een reeks misdrijven was.

Voorts is een succesvol gebruik maken van Art. 71 in uw situatie (herhaald stellen van gedrag dat mogelijk een gevaar vormt voor uzelf of anderen) een excellent middel om van de regen in de drop (i.c. een wit kamertje waar het enige voertuig waarover u mogelijks beschikt een op wieltjes gemonteerd bed zal zijn) te raken.

Uw advocaat heeft u uitgelegd dat gelijk halen in Cassatie niet betekent dat uw probleem verdwijnt?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#39 , 18 aug 2017 14:05

Idd, dan komt het terug voor, voor een andere rechtbank.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#40 , 18 aug 2017 15:50

Indien het Hof van Beroep zich louter tot die vaststelling mocht beperkt hebben spelen ze m.i. met vuur. Een medische opinie wordt best weerlegd door een andere medische opinie m.i.
Rechter is natuurlijk niet verplicht het oordeel van de expert(en) te volgen.
Echter als de rechter manifest afwijkt van dit oordeel zonder dit bijzonder te motiveren, dan kan ik me wel voorstellen dat gecasseerd wordt op basis van schending van de motiveringsplicht.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”