In beroep, parket gevolgd

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

In beroep, parket gevolgd

#1 , 01 jul 2017 18:44

Tegen een zwaar vonnis ben ik in beroep gegaan. Men vertelde mij dat het parket gevolgd is, wil dat zeggen dat zij ook in beroep zijn gegaan en de rechter in beroep een nog zwaardere straf kan uitspreken ?.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 01 jul 2017 19:02

Kortweg gesteld:
Nu kan het parket meer eisen dan op de oorspronkelijke zitting, wat anders niet kon.

Ook is het zo dat de persoon die in beroep gaat, niet meer mag benadeeld worden dan met het oorspronkelijk vonnis.
Door dit volgappel vervalt die optie.
Het parket meent dus dat u echt wel moet gestraft worden.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 aug 2017 15:58

Ik heb bij herhaling gereden tijdens een rijverbod, dan krijg ik normaal een verplicht rijverbod. Kan dat omgezet worden in een fikse werkstraf indien je er zelf om vraagt ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 aug 2017 16:04

Ik heb bij herhaling gereden tijdens een rijverbod, dan krijg ik normaal een verplicht rijverbod. Kan dat omgezet worden in een fikse werkstraf indien je er zelf om vraagt ?

????
Je kan aan de rechter niet vragen wat je zou willen als straf, het is de rechter die het u zal zeggen hoe het moet.

Is dit nu terug iets nieuws wat je voor heeft ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 aug 2017 17:36

Nee hetzelfde, maar ben in beroep gegaan. Ik heb lessen getrokken uit mijn veroordelingen. En rijd niet meer tijdens een rijverbod. Maar wat mijn vraag is, is of dat dat wel eens gebeurt een werkstraf ipv rijverbod. Of is een rijverbod verplicht op te leggen door de rechter ?

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 14 aug 2017 18:00

Dat is verplicht, ja. Minstens drie maanden tot vijf jaar. Voorgoed kan ook.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 14 aug 2017 18:02

Werkstraf??? Dat zal eerder effectieve gevangenistraf worden en levenslang rijverbod.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 aug 2017 18:18

Dat is verplicht, ja. Minstens drie maanden tot vijf jaar. Voorgoed kan ook.

Kunnen die "verplichte" maanden met uitstel, voorwaardelijk of met opschorting worden uitgesproken. Of is het een verplichte "effectieve" straf ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 14 aug 2017 18:34

Dat is verplicht, ja. Minstens drie maanden tot vijf jaar. Voorgoed kan ook.

Kunnen die "verplichte" maanden met uitstel, voorwaardelijk of met opschorting worden uitgesproken. Of is het een verplichte "effectieve" straf ?
Zo goed als zeker.
De kruik gaat zolang te water tot ze breekt.
Ik denk dat al uw kruiken al lang in gruzelementen zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 14 aug 2017 20:00

als je en bestuurder bent die aan allee regels zijn voeten veegt, is er maar 1 (één) oplossing om hieraan ter verhelpen: U UIT HET VERKEER HALEN, en gedurende de hele periode van de straf, en niet enkel in het weekend, of u als straf een paar uren de straat laten vegen. Daar zijn uw medemensen niet mee beschermd, en dat is wat de rechtbank wil: de medemensen beschermen tegen mensen zoals u.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#11 , 14 aug 2017 20:34

... en we zijn weer aan het moraliseren.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Franciscus
Berichten: 38596

#12 , 15 aug 2017 00:18

Is de eis nu gesteld dor het OM om uw wagen verbeurd te verklaren want dat kan er ook bijkomen?

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#13 , 15 aug 2017 01:46

Nee in deze is die eis niet gesteld. Ik kan alleen maar aanbrengen dat ik intussen 3jaar aan consecutieve rijverboden heb gehad, waarvan ik nog een halfjaar moet uitzitten. En dat ik anderhalfjaar geen km meer met de wagen heb gereden en dat dit mijn laatste proces is. Dat ik maximaal aan lesse heb getrokken uit mijn veroordelingen en of dat een eventuele extra veroordeling mezelf alleen verder en nog meer zal isoleren. Ik hoop dat de rechter 3 jaar voldoende vind en dat hij/zij mijn rijverbod omzet in een werkstraf althans hetgeen dat facultatief is. En hetgeen verplicht is opschort of voorwaardelijk geeft. Kan dat ?

WP002
Berichten: 1479

#14 , 15 aug 2017 17:03

Het gaat u blijkbaar nog steeds niet om lessen te trekken uit uw straf, maar om er zo goedkoop mogelijk tussenuit te muizen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#15 , 15 aug 2017 17:26

Na zoveel inbreuken en veroordelingen zijn er geen verzachtende omstandigheden meer, daar gaat geen enkele procureur of rechter in meegaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”