PV de lijn boete type1

Yvandevriendt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

PV de lijn boete type1

#1 , 27 jun 2017 14:41

Beste,
Ik kreeg een PV opgestuurd voor een overtreding type 1 ,het niet respecteren van een berm voorbehouden voor de bus.
Dat ik de berm sporadisch gebruik om met de Vespa langs de file te rijden geef ik toe ,doch het pv vermeld dat de inbreuk vastgesteld werd op een uur waar ik geenszins in die buurt was , kan ik daartegen iets inbrengen gezien er hier sprake is van een als het ware verzonnen tijdstip ?dank bij voorbaat voor het toelichten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 27 jun 2017 15:15

Kunt u bewijzen dat u daar niet was op dat uur?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2017 15:59

De lijn moet wel ergens je nummerplaat opgeschreven hebben, en zoveel vespa's rijden er nu ook niet rond.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 27 jun 2017 18:24

Controleurs schrijven ook maar gewoon de nummerplaat op en vragen achteraf de gegevens op bij DIV. Een verkeerd karakter noteren/onthouden is snel gebeurd, dat heb ik onlangs nog aan den lijve ondervonden tijdens een oproep naar de 101-centrale na een aanrijding met vluchtmisdrijf.

Anyway, als TS kan bewijzen dat zijn scooter op het tijdstip van het PV zich ergens anders bevond, bijvoorbeeld door een verklaring van de werkgever, dan zal De Lijn waarschijnlijk vlug haar staart intrekken.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”