Speekseltest positief

Alfaromeo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Speekseltest positief

#1 , 25 jun 2017 18:36

Mijn speekseltest was positief op amfetamine. Dit was waarschijnlijk een reactie door de wellbutrin die ik neem. Ze hadden verder geen bloedafname gedaan want ik zag er ook niet uit alsof ik drugs genomen had. Verder had ik wel 0.3 promille Alcohol waarvoor ik een bekeuring krijg.

Gezien ik mijn rijbewijs niet bijhad namen ze men sleutels in beslag en moet ik ze ophalen. Verder heb ik nog een rijverbod van 3 uur.


Mijn vragen zijn:

Hoe verloopt dit verder? Krijg ik een boete via de post of als ik langs ga?

Kan ik alsnog een bekeuring krijgen voor de positieve speekseltest zonder bloedtest? zo niet kunnen ze dan een bloedafname doen tijdens het ophalen van de sleutels een paar dagen later? Want ik heb wel wiet gerookt na de aanhouding dus zou dat dan niet mogen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 15 jul 2017 12:41

Hebt u al iets binnen gekregen van politie?

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 15 jul 2017 13:39

Want ik heb wel wiet gerookt na de aanhouding dus zou dat dan niet mogen?
U beseft misschien niet dat wiet in België gewoon verboden is? En dat een speekseltest dagen na het roken nog positief kan zijn? Dat mag dus niet, nee. :roll:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

auto1001
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jul 2017 15:31

. Ze hadden verder geen bloedafname gedaan want ik zag er ook niet uit alsof ik drugs genomen had.



Voor zover ik weet neemt men pas een speekseltest af indien u minstens 2 kenmerken van intoxicatie vertoont....

Nog even dit : weet u dat (volgens de wet) iemand die regelmatig cannabis en/of andere drugs gebruikt NIET GESCHIKT IS OM EEN VOERTUIG TE BESTUREN ..........
Maar iemand die regelmatig alcohol driinkt mag rustig blijven rondrijden op de momenten dat hij nuchter is....waar zit de logica ?????

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 15 jul 2017 17:48

Alcohol wordt véél sneller afgebroken en is dan ook niet meer op te sporen. Cannabis blijft veel langer actief in het lichaam (en in de hersenen).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 15 jul 2017 19:59

TS is duidelijk nog onder invloed, zoals hij zelf zegde. :mrgreen:

auto1001
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 jul 2017 01:18

gOH JA;...als een alcoholieker van de ene dag op de andere zou stoppen met het gebruiken van alcohol loopt hij een dodelijk risico...wat bij cannabis niet het geval is. ben het er helemaal mee eens dat iemand die net n joint gerookt heeft niet in de auto moet stappen, maar als je gisteren geblowd hebt ben je vandaag perfect in staat om te rijden(toch als je regelmatig blowt :)

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 16 jul 2017 10:28

als je gisteren geblowd hebt ben je vandaag perfect in staat om te rijden(toch als je regelmatig blowt :)
Net wat elke zuipschuit zegt. "Ik zuip elke dag en ik ben dat gewend. Ik kan perfect rijden als ik gisteren een bakje Stella gedronken heb." Onzin: alcohol, THC of CBD in je bloed : nooit rijden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

auto1001
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 jul 2017 01:47

...jzelfs na een maand niet blowen kunnen vaak nog sporen teruggevonden worden in het bloed...Maar je zou wel kunnen stellen dat als je n maand niet blowt dat je dan redelijk nuchter bent he....maar toch zou men dan niet mogen rijden....dit lijkt me pas onzin...

ook redelijk belachelijk daje "een joint roken" vergelijkt met een bakje Stella drinken...
Maar als jij vandaag enkele pinten drinkt, ben je morgen toch perfect in staat om met de auto te rijden denk ik ??

Meeboo
Berichten: 1488

#10 , 17 jul 2017 09:22

hopelijk gebruikt u dezelfde redenering tegen de rechter als u mag voorkomen... ;-)

auto1001
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 jul 2017 05:44

hopelijk gebruikt u dezelfde redenering tegen de rechter als u mag voorkomen... ;-)
Dat lijkt me al even weinig nut te hebben als een conversatie met iemand die denkt dat men 4weken na het roken van een joint niet in staat is een voertuig te besturen :)

auto1001
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 jul 2017 05:47

als je gisteren geblowd hebt ben je vandaag perfect in staat om te rijden(toch als je regelmatig blowt :)
Net wat elke zuipschuit zegt. "Ik zuip elke dag en ik ben dat gewend. Ik kan perfect rijden als ik gisteren een bakje Stella gedronken heb." Onzin: alcohol, THC of CBD in je bloed : nooit rijden.

Feit is wel dat bij iemand die het gewoon is van veel te drinken de alcohol veel sneller zal afgebroken worden dan bij iemand die zelden drinkt...

Meeboo
Berichten: 1488

#13 , 18 jul 2017 08:19

je toont totaal geen schuldbesef en ik hoop dat je daar dan ook goed voor aangepakt wordt. je zou de eerste niet zijn wie levenslang rijongeschikt wordt verklaard. doe zo verder ;-)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 18 jul 2017 09:39

Maar als jij vandaag enkele pinten drinkt, ben je morgen toch perfect in staat om met de auto te rijden denk ik ??
Wetenschap en feiten zijn niet aan jou besteed, blijkbaar? Alcohol breekt zo snel af dat een pintje van de avond ervoor VOLLEDIG uit uw lichaam is verwenen de dag nadien. THC en CBD zijn de volgende dag NIET volledig verdwenen. Hoe moeilijk kan het zijn om dit verschil te begrijpen? Zolang er een stof in uw lichaam zit die invloed heeft op uw rijgedrag, ben je niet geschikt. Punt. Dat jij zegt: "jamaar, zo'n kleine hoeveelheid, ik heb daar geen last van." is totaal irrelevant. Ik heb ook geen "last" als ik iets meer dan 0,2 promille op heb. Ik rij dan nog steeds beter en voorzichtiger dan héél veel bestuurders met 0.0 promille in het bloed. Maar de wetgeving is duidelijk: meer dan 0,2 promille = NIET rijden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

auto1001
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#15 , 19 jul 2017 02:38

ik begrijp t helemaal hoor :) Dus iemand die 3weken geleden enkele joiints rookte is niet in staat om een voertuig te besturen :).....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”