vrye parkings in belgie

jozef 37
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

vrye parkings in belgie

#1 , 25 jun 2017 00:07

Ik heb een volkswagen t4 verlengd en verhoogd in gericht als mobielhome,om iets meer plaats te hebben heb ik een kleine caravan voor 2 a 3 personen
maximum gewicht 750 kilogram geen keuring vereist.
myn vraag is, of het toegelaten is op een vrye parking te gaan staan voor bv 24 uur wat eigelyk bestemd is voor mobielhomes, meestal van 2 tot 15 parkeerplaatsen die niet ingevuld zyn.
graag uw mening met vriendelyke groet jozef

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 25 jun 2017 00:16

Staat dat ook zo vermeld op het inschrijvingsboekje en is voertuig ook zo gekeurd?

jozef 37
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2017 01:05

sorry voor het laattydig antwoord t4 vw staat ingeschreven als lichte vracht,maar is op de rand van de wettelykheid gebruiks klaar als mobielhome
keuring is in orde.
wat my tegen de borst stuit is dat privilege gedoe alleen voor mobielhomes ,grote parking soms 20 plaatsen en 1 mobielhome die geparkeerd staat, er zyn ook plaatsen voor slechts 1a2 mobielhomes.
de wet is de wet ik wil die wel respecteren maar soms is het gebakken geld dat hier speelt

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 27 jun 2017 10:59

Daar je T4 ingeschreven is als lichte vracht (=keuringsstickertje op de voorruit) mag je niet parkeren op parkeerplaatsen die voorbehouden zijn voor mobilhomes. Dura Lex Sed Lex. De keuring waarvan je spreekt is een keuring "lichte vracht" waarbij ze zo vriendelijk zijn je niet te vragen om 'm leeg aan te bieden.

Je spreekt ook over "op de rand van de wettelijkheid gebruiksklaar als mobilhome" : bv zitbankjes in de laadruimte mogen aanwezig zijn doch mogen tijdens het rijden niet gebruikt worden: afgezien van een boete bij betrapping zal de verzekering uitbetaalde vergoedingen bij een ongeval met gewonden (deels) terugvorderen. Dergelijke zitbankjes krijg je ook niet gehomologeerd.

Je kan je als mobilhome ingerichte T4 individueel laten homologeren tot mobilhome (kost wat tijd en geld) mits - wat ik veronderstel - D'Ieteren je nog een ombouwattest wil bezorgen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”