boete verkeerdenummerplaat/wagen

eulo
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

boete verkeerdenummerplaat/wagen

#1 , 21 jun 2017 23:06

Hoi,

Begin dit jaar krijg ik een PV in mijn bus ivm. een snelheidsboete maar de gegevens die er instonden klopten helemaal niet. Nummerplaat was niet in mijn bezit, wagen ook niet en was ook helemaal niet op die plaats geweest. Enfin, naar de politie gebeld en ze gingen het nakijken. Even later bericht gekregen dat ze inderdaad een fout hadden gemaakt bij het inlezen van de foto waarvoor ze zich excuseerden en ze gingen dit administratief in orde brengen bij het parket. De rekening + herinnering mocht ik negeren. Het antwoordformulier vulde ik best wel in.
Ok, nu, enkele maanden later een brief van het openbaar ministerie in mijn bus, blijken er genoeg bezwaren te zijn om mij te vervolgen voor deze overtreding ...
Terug politie opgebeld, verhaal gedaan, hebben ze nog even nagekeken maar dan zeiden ze me dat ik het parket moest contacteren. Heb dan even vriendelijk maar kordaat duidelijk gemaakt dat ik met heel deze situatie niks te maken heb (wat ze dus ook bevestigen) en dat het toch niet de bedoeling kan zijn dat ik hun fouten ga corrigeren. Goed, er werd even overlegd aan de andere kant van de lijn en toen kwamen ze met het antwoord dat ik weer niets moest doen en maar wat moest afwachten, Waarschijnlijk zou de wijkagent eens langskomen om een verklaring op te nemen (geen idee welke verklaring ik zou moeten geven maar soit).
Nu zit ik wel met het gevoel dat dit verhaal nog niet afgelopen is. Veel zin om er tijd en energie in te steken heb ik niet echt maar 'k heb zo de indruk dat ik wel ga moeten. Wat is jullie idee hiervan.

Thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 21 jun 2017 23:36

Ik zou op zijn minst schriftelijke bewijzen gaan halen. Nu hebt u eigenlijk nergens op gereageerd.

eulo
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jun 2017 09:07

Al wat eerst via telefoon gegaan is heb ik daarna ook nog is op mail gezet. Heb dus ook antwoord van de politie via mail gekregen dat zij een fout gemaakt hadden. Op mijn laatste mail aangaande de brief van het OM, heb ik nog geen reactie via mail gekregen.

Mvg.

Reclame

eazzy
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 jun 2017 13:13

Het is wettelijk niet aanvaardbaar om als bewijs een telefoon gesprek te gebruiken als excuus om die dingen te negeren
OMDAT je dit niet kan bewijzen zonder het gesprek op te nemen , wat dus ook illegaal is zonder de partij's toesteming

Zodra je bij het kantoor of waar dan ook een schriftelijk document heeft dat is getekend door een bevoegde , dan heb je iets voor in je rechtszaak (mocht die komen)

ik adviseer om het onvoorziene te voorzien , en om een bewijs te halen . Om de exacte artikels dor te geven moet ik weten of u in nederland of belgie woont , uw schrijfstijl was namelijk ietswat nederlands

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jun 2017 14:04

Hoi,

Begin dit jaar krijg ik een PV in mijn bus ivm. een snelheidsboete maar de gegevens die er instonden klopten helemaal niet. Nummerplaat was niet in mijn bezit, wagen ook niet en was ook helemaal niet op die plaats geweest.
Waarom heb je het bijgevoegd antwoordformulier niet ingevuld en daarop gezet:
"Nummerplaat behoort mij niet toe" en "Ik ben niet in het bezit van een wagen zoals vermeld in het PV" Eventueel aangevuld met "Ik rij met wagen X van merk Y en mijn nummerplaat is 1-ABC-123". (Als je 100% zeker wou zijn, nam je een kopie van dit antwoordformulier en verstuurde je het origineel aangetekend, met ontvangstbevestiging).

Dan kon de politie er verder zijn plan mee trekken en had je er waarschijnlijk niets meer van gehoord. Als je toch opgeroepen wordt voor de politierechtbank (zeer onwaarschijnlijk), is het voldoende om de politierechter uw antwoordformulier + bewijs van uw aangetekende zending voor te leggen, en zal de politirechter u snel naar huis laten gaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 22 jun 2017 14:14

OMDAT je dit niet kan bewijzen zonder het gesprek op te nemen , wat dus ook illegaal is zonder de partij's toesteming
Klopt niet. Je mag geluidsopnames maken van gesprekken waar je zelf aan deelneemt.
"sowieso" schrijf je zo.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 22 jun 2017 14:41

Je bent niet strafbaar om een gesprek op te nemen waar je zelf aan deelneemt, of een rechter het aanvaard als bewijs is een andere zaak.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eulo
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 jun 2017 14:43

Antwoordformulier is ingevuld met de melding dat nummerplaat noch de wagen vermeld in het PV, in mijn bezit zijn.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 22 jun 2017 14:48

Antwoordformulier is ingevuld met de melding dat nummerplaat noch de wagen vermeld in het PV, in mijn bezit zijn.
Meer moet dat niet zijn.
Ze zullen wel in het zand bijten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 jun 2017 14:51

Antwoordformulier is ingevuld met de melding dat nummerplaat noch de wagen vermeld in het PV, in mijn bezit zijn.
Dan zou je er normaal gezien niet veel meer van mogen horen. Als je dat geantwoord hebt, gaat men checken:

1. Eigenaar van de vermeldde nummerplaat => Daaruit zal blijken dat jij dit niet bent.
2. Checken of de nummerplaat en type / merk wagen overeen komt => Zal overeenkomen of niet overeenkomen. Speelt op zich weinig rol voor u.
3. Checken welke nummerplaat u effectief hebt => Daaruit zal blijken dat dit niet diegene is uit het PV.
4. Checken met welke wagen u rijdt => Daaruit zal blijken dat de wagen in het PV niet die van u is.

Elk zinnig mens kan in dit geval overduidelijk zien dat er fouten gemaakt zijn, en dat dit dossier verticaal moet geklasseerd worden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38596

#11 , 22 jun 2017 20:43

Het is wettelijk niet aanvaardbaar om als bewijs een telefoon gesprek te gebruiken als excuus om die dingen te negeren
OMDAT je dit niet kan bewijzen zonder het gesprek op te nemen , wat dus ook illegaal is zonder de partij's toesteming

Zodra je bij het kantoor of waar dan ook een schriftelijk document heeft dat is getekend door een bevoegde , dan heb je iets voor in je rechtszaak (mocht die komen)

ik adviseer om het onvoorziene te voorzien , en om een bewijs te halen . Om de exacte artikels dor te geven moet ik weten of u in Nederland of België woont , uw schrijfstijl was namelijk iets wat Nederlands
Kan u mij de wet aangeven waar staat dat u een gesprek waar u zelf aan deelneemt niet mag opnemen. U geeft uzelf toch toestemming?
Politie zal u geen document geven - is een gerechtelijk onderzoek dus geheim schriftelijk en niet tegensprekelijk.

Politie had wel een navolgend PV kunnen opstellen met de door TS aangebrachte bewijzen.

eulo
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#12 , 22 jun 2017 22:09

Elk zinnig mens kan in dit geval overduidelijk zien dat er fouten gemaakt zijn, en dat dit dossier verticaal moet geklasseerd worden...
Tja, antwoord van het parket, 'na onderzoek van het dossier ben ik van oordeel dat er voldoende bezwaren bestaan om U te vervolgen wegens ... enz, enz'
Zoals je dus zegt zouden ze met een beetje zoekwerk wel degelijk kunnen vaststellen dat er iets niet klopt, maar 'k heb de indruk dat 'iemand' dit dus niet gedaan heeft.
Politie in eerste instantie dus wel want ze hebben hun fout toegegeven per mail (+excuses voor het ongemak), maar hebben ze dit daarna niet meer doorgegeven aan het parket (wat ze dus wel zeiden dat ze gingen doen) of hebben ze bij het parket hier niet naar gekeken, wie zal het zeggen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 23 jun 2017 11:01

Jammer genoeg zal dit u dan wel een bezoekje aan de politierechtbank kosten, maar als de nummerplaat effectief niet van u is, en de wagen ook niet, zie ik niet in op welke basis men u zou veroordelen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eulo
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#14 , 26 jun 2017 14:47

Ondertussen antwoord gekregen van de politie. Zij hebben terug contact opgenomen met het parket en daar zou ook iets niet juist gegaan zijn. Brief van het OM mag genegeerd worden.
Bon, we wachten af.

Franciscus
Berichten: 38596

#15 , 26 jun 2017 17:22

Stuur voor elke zekerheid de mail van de politie aan het OM - best aan het politieparket van en te
Als u het dossiernummer hebt ( in principe het PV nr) vermeld dat dan ook op de omslag om ineens bij de juiste dienst te komen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”