vraag ivm leesbaarheid nummerplaat auto

waterrat
Topic Starter
Berichten: 13

vraag ivm leesbaarheid nummerplaat auto

#1 , 19 jun 2017 15:26

ik heb een vraag over de leesbaarheid van de nummerplaat van de auto.
de nummerplaat op zichzelf is nog prefect en volledig leesbaar,
maar de B van landcode belgie is niet meer zo goed leesbaar.

is het in belgie voldoende dat de eigenlijke nummerplaat volledig leesbaar is?
of moet de landcode B in belgie ook voldoende leesbaar zijn?

heeft dit gevolgen als ik wil autorijden in frankrijk?

het is nog een nummerplaat van in 2002,
dus nog niet de vernieuwde europese nummerplaten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 jun 2017 16:12

Op de platen van dat jaar stond nog geen B.
Die stond wel op de basisplaat, die de garage u gratis (meestal) gaf om uw plaat op te bevestigen, het was echter geen verplicht onderdeel.
Als je echter naar Fr wil , of een ander EU land, MOET er een landcode aanwezig zijn. Dat kan zijn door een afzonderlijke sticker op uw wagen aan te brengen (vroeger dikwijls in de vorm van een ovaal)

waterrat
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 19 jun 2017 16:41

Op de platen van dat jaar stond nog geen B.
Die stond wel op de basisplaat, die de garage u gratis (meestal) gaf om uw plaat op te bevestigen, het was echter geen verplicht onderdeel.
Als je echter naar Fr wil , of een ander EU land, MOET er een landcode aanwezig zijn. Dat kan zijn door een afzonderlijke sticker op uw wagen aan te brengen (vroeger dikwijls in de vorm van een ovaal)
dus zolang ik in belgie autorijd,ben ik veilig?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jun 2017 16:45

Inderdaad. Zolang je in België rijdt, hoeft er geen B sticker op de wagen te kleven. Er zijn er genoeg die met een oude nummerplaat en een "VL" ipv een "B" rondrijden, en dat is ook geen probleem (zolang het binnen België is). De B op een nieuwe Europese nummerplaat overplakken met "VL" (zoals een zekere F. De Winter eens wou doen) is echter niet toegelaten!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”