Rijden onder invloed van verdovende middelen

Positiviteit
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Rijden onder invloed van verdovende middelen

#1 , 14 jun 2017 19:26

Hallo.

Op 7 mei 2017 om 4:57u ('s nachts) kwam ik op weg naar huis een alcoholcontrole tegen in Gent. Alle papieren waren in orde, ik heb safe geblazen, maar kreeg toch zo'n bordje met een A onder de ruitenwisser en ik moest een zwaantje volgen naar een nabijgelegen parking. Daar werd een speekseltest gedaan en heb ik positief getest op cocaïne en amfetamines.

Voor ik de speekseltest moest doen hebben ze gevraagd of ik verdovende middelen had gebruikt en ik heb meteen toegegeven dat ik die avond 1 lijntje had gebruikt. Waarom ik ook positief heb getest op amfetamines weet ik niet, want meer dan die lijn heb ik niet gebruikt. Vermoedelijk zal er ook speed tussen die lijn hebben gezeten. (Die drugs was niet van mij, een vriend had mij die aangeboden). Ik ben dus ook niet verslaafd ofzo.
Ik heb ook met het verdere verloop goed meegewerkt zonder moeilijk te doen. (wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten)

Ik heb mijn rijverbod van 15 dagen uitgezeten en heb de PV ontvangen, maar de bloedwaarden staan daar nergens in, dus ik weet niet hoe ver ik boven de limiet zat. Behalve een paar kleine flitsboetes en een paar parkeerboetes heb ik nog niks voorgehad. Dit is dus de eerste overtreding die voor de politierechtbank zal komen.

Het valt zeker niet goed te praten en het moet ook niet worden geminimaliseerd, ik heb een fout gemaakt en accepteer de straf die zal volgen. Ik zal ook zonder advocaat naar de rechtbank gaan. Hetgeen ik lastig vind is dat ik niet goed kan inschatten wat er nu op mij gaat afkomen, vandaar dat ik nu hier die vraag aan jullie wil stellen. Ik ben 25 jaar en heb mijn rijbewijs sinds 2011.

Bestaat er trouwens een kans dat de rechter mij een gunst zal toestaan waar ik in de week mijn rijbewijs kan behouden, zodat ik kan gaan werken? Ik werk namelijk in een 2-ploegen systeem in een fabriek en moet 30km enkel rijden. Om 4u 's morgens rijdt het openbaar vervoer helaas nog niet. Ik woon bij mijn tante (een vrouw van 67) en ik wil haar ook niet opzadelen om mij zo vroeg naar mijn werk te voeren. Da menske moet niet de dupe zijn van mijn fouten.

PS: In de PV zitten wel 3 bladeren met de prijs en een rekeningnummer van de dokter die mijn bloed heeft getrokken. Moet ik die nu al betalen, of moet ik wachten tot de rechter zijn uitspraak heeft gedaan?

Ik heb trouwens mijn les geleerd, tis de miserie zeker ni waard en sindsdien heb ik die klodden niet meer aangeraakt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tybo
Berichten: 145

#2 , 17 jun 2017 15:56

Je krijgt zeker nog per post de resultaten van de drugtest opgestuurd...

Positiviteit
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jul 2017 15:52

De resultaten zijn inderdaad achteraf per post toegekomen, en ik moet toch wel zeggen da'k een beetje ben geschrokken van de waarden:

Methyleendioxymethamfetamine: 132.10 ng/ml

Cocaïne: 94.03 ng/ml

Benzoylecgonine: 746.41 ng/ml

Voor de MDMA heb ik ondertussen een verklaring: iemand heeft toegegeven dat hij iets in mijn drank heeft gedaan.

Die Benzoylecgonine lijkt mij toch wel redelijk hoog, of is het normaal dat de afbreekstof een stuk hoger ligt dan de waarde van de cocaïne?

Aan welke straf kan ik mij ongeveer verwachten?

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”