traject controle

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

traject controle

#1 , 13 jun 2017 18:22

Er is traject controle ingesteld op een baan van +- 2 km lengte .
ik neem deze weg regelmatig .
Hoe werkt het in feite met het verkeer dat via een zijweg op deze baan terecht komt ?
Kan een camera een voertuig registreren op zeg maar 400 meter afstand ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 13 jun 2017 21:25

Normaal gezien moet er dan bij iedere "op- en afrit" een nieuwe camera staan, zoals je bijvoorbeeld in Italië ziet waar trajectcontrole over honderden kilometers snelweg wordt toegepast.

Als er geen tijdsmeeting aan het begin van het traject is, dan kan uw gemiddelde snelheid niet worden berekend aan het einde daarvan en dus geen boetes mogelijk.
"sowieso" schrijf je zo.

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#3 , 14 jun 2017 11:28

Normaal gezien moet er dan bij iedere "op- en afrit" een nieuwe camera staan, zoals je bijvoorbeeld in Italië ziet waar trajectcontrole over honderden kilometers snelweg wordt toegepast.

Als er geen tijdsmeeting aan het begin van het traject is, dan kan uw gemiddelde snelheid niet worden berekend aan het einde daarvan en dus geen boetes mogelijk.
dank voor antwoord!
daarom ook mijn vraag hoever zo een camera reikt om te registreren .

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 14 jun 2017 13:30

NPR-camera's registreren alleen nummerplaten van voertuigen die vlak onder/naast de camera passeren.
"sowieso" schrijf je zo.

Sartrez
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2017 21:16

Dit vraag ik mij ook al heel lang af. En ook als er verkeerslichten die op rood springen, een stopstreep op een druk kruispunt... erbij betrokken is, dan heeft het traject toch zeer weinig tot geen nut ? Ik ken een traject waar deze 2 elementen mee spelen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 26 jun 2017 22:51

Dit vraag ik mij ook al heel lang af. En ook als er verkeerslichten die op rood springen, een stopstreep op een druk kruispunt... erbij betrokken is, dan heeft het traject toch zeer weinig tot geen nut ? Ik ken een traject waar deze 2 elementen mee spelen.
Aan de lichten zullen wel camera's hangen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”