Takeling auto terwijl borden plat lagen

Sannedbdn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Takeling auto terwijl borden plat lagen

#1 , 07 jun 2017 17:51

Dag,

ik ben deze ochtend naar mijn werk gegaan zoals altijd waarbij ik rond 6:30u. in het Antwerpse aan kwam. Ik reed in de straat dichtbij mijn werk waar ik altijd wel een parkeerplekje vind en zag verkeersborden met hun rug naar boven plat op de grond liggen. Het bord daarop volgend lag ook plat op de grond met de rug naar boven. Ik heb mij netjes geparkeerd waar ik plek vond tussen de borden omdat ik niks op de borden kon lezen dus ook geen indicatie kreeg dat ik daar mocht parkeren of niet. Er stonden nog een tiental auto's. Ik dus gewoon gaan werken en om 15u. terug naar de auto om dan te zien dat deze weg was. De verkeersborden lagen nog altijd plat!
Dépannage 2000 gebeld, auto gaan ophalen, uitstel van betalen gekregen en nu bezig met de bezwaarsbrief. Ondertussen heb ik aan een collega gevraagd om nog eens te gaan kijken en ja hoor de borden liggen nog steeds plat.
Nu vraag ik mij af of ik dit kan winnen? Ik heb een foto van het bord én aan de telefoon zeiden ze mij dat er nog mensen bezwaar hadden ingediend op deze plek.
Nu kunnen ze veel zeggen aan de telefoon maar heeft iemand dit al voorgehad? Ik snap dat de wind misschien de borden heeft platgegooid of een persoon, maar het is toch niet mijn job om elk bord recht te zetten? Als de borden recht stonden en duidelijk leesbaar had ik natuurlijk daar nooit geparkeerd. Het is toch zo maar even een 180 euro van de rekening zonder de boete van de politie bij!

Dus iemand ervaring met dit probleem?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 07 jun 2017 18:33

Je kan enkel maar hopen dat de agent die de opdracht gaf tot takelen officieel vastgesteld heeft dat de borden neerlagen.
Aangezien er meerdere mensen zijn die dit momenteel al zeggen, maakt het alvast de kans op winst in deze zaak iets groter.

Je moet het immers ook van de andere kant bekijken:
Iedereen kan zomaar een verbodsbord neerleggen, en zeggen dat hij geen neerliggend bord gezien had, dus als jij de enige persoon was, maakte je geen schijn van kans zou ik zeggen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”