twee overtreidingen 4de grade

linaomar
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

twee overtreidingen 4de grade

#1 , 06 jun 2017 16:46

Beste,
Vandaag was ik onderweg naar mijn werk in antweropen, alles was afgesloten, de politieagenten waren overaal, er ston een politieagent voor mij en het rode licht, ik dacht dat ik moest gaan door de paniek dat ik laat zou zijn en wij hebben vergadering en ik heb nog een verkeerde richting genomen, de politieagent had mij gevolgd en hij zei dat ik 2 overtredingen van de 4de grade en dat ik voor de rechtbank moet komen, ik moest huilen omdat dit was niet mijn bedoeling maar ik was in paniek en stom op die moment,
Ik had nooit een overtreiding gehad en ik weet niet nu wat mijn straf zal zijn, is het mogelijk dat ze mijn rijbewijs aftrekken of dat ze zeggen dat ik opnieuw testen moet doen,? ik heb veel stress en ik weet niet of ik kan slapen, help mij aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 06 jun 2017 17:28

Wacht op de pv om te zien wat u precies ten laste wordt gelegd.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 07 jun 2017 07:30

Zoals LeenW al zegt: wacht eerst het PV af. Er zijn maar weinig vierde graads overtredingen ( https://www.wegcode.be/wetteksten/secti ... n/487-art4 ).
Ik gok dat je het bevel van een bevoegd persoon hebt genegeerd. Ik vraag me af wat de tweede vierde graads zou kunnen zijn, zonder eenheid van opzet. (eenheid van opzet betekent dat je geen twee boetes kan krijgen door 1 ding fout te doen cfr. je staat half op het fietspad en half op het voetpad dan je kan niet ineens een boete krijgen voor zowel parkeren op fietspad als parkeren op voetpad op hetzelfde ogenblik)
Als je een bevel van bevoegd persoon negeert is dit enkel het geval bij het negeren van twee welbepaalde armbewegingen. Als je een richting inreed welke je niet mocht, staat dit normaal aangegeven door een verkeersbord. Geen enkel verkeersbord is een vierdegraadsovertreding.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 07 jun 2017 10:21

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”