vraagje ivm invordering rijbewijs

wheelie_fast
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

vraagje ivm invordering rijbewijs

#1 , 01 jun 2017 14:58

Op 17/02/17 werd ik veroordeeld tot een geldboete en een intrekking van het rijbewijs van 14 dagen wegens alcoholintoxicatie. Volgens mijn advocaat moet de wijkagent met dit vonnis langskomen om mij hier van officieel in kennis te stellen en dan heb ik 4 werkdagen de tijd om mijn rijbewijs te gaan inleveren. Dit is ondertussen 3,5 maand geleden en heb nog niets gehoord van de wijkagent. De boete en de kosten heb ik gekregen per post en zijn betaald. Mijn vraag is nu of dit normaal is dat dit zo lang duurt en staat hier een maximum termijn op tussen de uitspraak en de intrekking van het rijbewijs ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 01 jun 2017 15:21

Wat moet ik doen ?

Met het exemplaar van het rijverbod (ondertekend door de politie) en het rijbewijs biedt u zich aan op de griffie van de Politierechtbank waar u werd veroordeeld.
U kan dit in principe desgevallend ook door een derde laten aanbieden.
Wanneer moet ik mijn rijbewijs inleveren?

U heeft voor de inlevering van uw rijbewijs 4 werkdagen de tijd (Zaterdagen, zondagen en wettelijke feestdagen zijn echter niet meer in deze termijn inbegrepen) na de dag van kennisgeving van het verval;
Het rijverbod gaat in op de 5de werkdag nadat u de kennisgeving heeft ondertekend of aansluit bij het reeds lopend rijverbod.
Opgelet : Deze termijnen zijn bij wet vastgelegd en kunnen niet gewijzigd worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

wheelie_fast
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jun 2017 15:26

Bedankt voor je reactie sloeberken maar hetgeen u hier antwoord wist ik reeds via mijn advocaat. Mijn vraag is of het normaal is dat ik na 3,5 maand nog niets gehoord heb en of hier een maximum termijn op staat ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 02 jun 2017 00:00

Politie kan een opdracht krijgen van het parket .... staat er een datum in het vonnis want dat hebt u of uw advocaat gekregen. Politie krijgt geen vonnissen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”