Vraag over gerechtskosten

Yossa66
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag over gerechtskosten

#1 , 23 mei 2017 19:09

Hallo

Even een korte situatieschets:

24/04/2015 in de gemeente ons adres laten aanpassen samen met inschrijvingspapieren van beide wagens.
Begin januari 2016 geflitst aan 135 ipv 120 gecorrigeerd 126 minnelijke schikking 50 €

Probleem:

Databank DIV was niet aangepast (dit is pas sinds vorige week EINDELIJK aangepast ! we wonen reeds meer dan 2 jaar ergens anders)

Doordat de databank van DIV niet aangepast was is alle post hieromtrent toegekomen op ons oude adres.
Hierdoor moet ik morgen voor de politierechtbank verschijnen wegens niet betaling van de boete..

De advocate van de rechtsbijstand zei dat ik hoe dan ook de gerechtskosten etc moet betalen...
De politie, die me enorm geholpen heeft en extra pv's opgemaakt heeft voor de rechtbank met bevestiging van het probleem dat de wagen nog steeds op ons oud adres ingeschreven stond raad mij aan om klacht neer te leggen tegen DIV en de kosten naar hen door te schuiven.
De advocate is van mening dat dat enkel meer geld zal kosten en je dat nooit kan winnen, ondanks de bewijzen.

In september heb ik voor een 2de gelijkaardige boete opnieuw een dagvaardiging, verhaal identiek aan dat hierboven.

Ik maak me enorm zorgen over wat mij dit zal kosten...

Wat kunnen ze opleggen van boete voor de overtreding ondanks deze bewijzen ?
Wat zijn de gerechtskosten ?

Heeft iemand hier een idee van ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding