Verkeers overtreding

Mooke1979
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Verkeers overtreding

#1 , 13 mei 2017 15:47

Ik heb mijn rijbewijs. Nog geen 2 jaar in 2015 had ik en vervangwagen waar ik met de spiegel en andere voertuig raakte en uit paniek reactie weg reed ik moest voorkomen ik kreeg en rijverbod en een geld boete

Nu in 2016 doe ik zoals iedere ochtend men kinderen naar school ik had op en kruispunt oranje er reden achter me andere voertuigen ik reed door het oranje en het wier juist rood aan het andere kruispunt dat het kruispunt kruist ik op rijd rijd toevallig politie ik word tegen gehouden de agent zegt ik door het rood licht reed terwijl het duidelijk oranje was en ik niet op en veilige manier kon stoppen het andere voertuig achter me tegen me rijden zal nu moet ik voorkomen Wat ik vragen wil heeft iemand hier ervaring me dat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn ik neem,sowieso men advocaat me

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2017 15:59

Zou me sterk verbazen mocht je moeten voor komen, dit zal een gewone boete zijn van 175 - 200€ juist bedrag weet ik niet met de opslag van 10% op 1/05/2017

Als je geen andere inbreuken heeft gedaan is dit een minnelijke schikking daar in het verleden ook geen inbreuk was van een rood licht.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mooke1979
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mei 2017 19:03

Ik ben al eens moeten voorkomen toen ik met en. Vervangwagen tegen en spiegel van een voertuig kwam en uit paniek weg gereden ben.
Deze x is het voorkomen door het rood licht zoals de agenten zijden terwijl het duidelijk, oranje was ma ja tis de eerste x heb Nooit. Eerder door het rood gereden

Reclame

BloodNight
Berichten: 621

#4 , 13 mei 2017 19:34

In de meeste arrondissementen is het rode verkeerslicht voorbijrijden voorkomen...

Mooke1979
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mei 2017 19:50

Toen ik voorbijreed was het oranje juist op het kruispunt voor bij het licht spong het op rood in de pv ook staat door het rood er meschien mensen zijn die er ervaring me hebben weten wat ik ongeveer zal mogen verwachten bvb 7 dagen rijverbod en geld boeten

Mooke1979
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 mei 2017 09:15

Ik heb men rijbewijs nog geen 2 jaar ik ben hier voor ook veroordeeld ik had en vervangwagen waarbij ik tegen en pakeerde wagen reed en uit paniek reactie door gereden ben.
Deze x was het oranje ik al over de stopstreep was en ik goed keek ik niemand aanrijden zou en door gereden ben
En de. Politie stond toevallig aan de verkeerslichten aan het tegenliggende kruispunt nu mag ik voorkomen om het te gaan uit leggen hieft iemand er ervaring me hier weet wat de gevolgen kunnen zijn

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 15 mei 2017 09:39

Als het licht van oranje naar rood sprong toen je al op het kruispunt was, dat had je het oranje licht al veel vroeger moeten zien, want het brandde dan al enkele seconden.

Mooke1979
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 mei 2017 13:41

Toen het op oranje sprong stond ik op het zebrapad voorbij de stopstreep waar het ook Ni veilig is om,te blijven staan dus reed ik door wat en foute inschatting fout van me is

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 15 mei 2017 14:03

Op een zebrapad mag je niet gaan stilstaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

lohabra
Berichten: 1015

#10 , 15 mei 2017 20:16

Probleempje voor u, dat indien het PV tijdig verzonden werd, de vaststellingen van de verbalisant omgekeerde bewijswaarde hebben. Dat betekent dat een rechter de verbalisant op zijn woord MOET geloven. En tot u kan bewijzen dat u onschuldig bent, moet een rechter dus wel degelijk aannemen dat het rood was als dat zo in het PV staat.

Ga in dergelijk geval dus géén PV betwisten genre "mijn woord tegen het woord van de agent", want dan trekt u sowieso aan het kortste eindje.

Mocht er een overschrijvingsformuliertje in de bus vallen, ik zou sowieso niet twijfelen en betalen. Tenzij je je onschuld niet alleen kan beweren, maar ook nog kan bewijzen.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Milo72
Berichten: 1016

#11 , 16 mei 2017 10:06

Op een zebrapad mag je niet gaan stilstaan.
Je mag op een zebrapad wel "gestopt zijn" (en daardoor - volgens de strikt taalkundige interpretatie van "niet in beweging zijn" ook 'stilstaan').
Stilstaan in de betekenis zoals beschreven in de wegcode (Art 2.22. "Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.) mag niet op een zebrapad.

In de tijd toen ik mijn rijbewijs haalde, werd er (officieus) gesproken over "stilstaan" (niet in beweging zijn), "stationeren" (stilstaan om iemand te laten in- of uitstappen of laden/lossen) en "parkeren". Hoewel dit taalkundig niet correct was, en ook niet in overeenstemming met de wegcode, en zelfs niet overeenkomt met het frans (waar "stationer" gewoon "parkeren betekent), had dit mijns inziens het grote voordeel duidelijker te zijn :-)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Karanog
Berichten: 141

#12 , 16 mei 2017 10:13

Op een zebrapad mag je niet gaan stilstaan.
Je mag op een zebrapad wel "gestopt zijn" (en daardoor - volgens de strikt taalkundige interpretatie van "niet in beweging zijn" ook 'stilstaan').
Hoe je stilstaan ook interpreteert, het mag niet.

40.4.1.
...
Bovendien, zo er op die plaatsen een oversteekplaats voor voetgangers is, moet de bestuurder in ieder geval stoppen voor de oversteekplaats voor voetgangers wanneer het verkeer in zijn rijrichting gesloten is.

Milo72
Berichten: 1016

#13 , 16 mei 2017 10:18

Op een zebrapad mag je niet gaan stilstaan.
Je mag op een zebrapad wel "gestopt zijn" (en daardoor - volgens de strikt taalkundige interpretatie van "niet in beweging zijn" ook 'stilstaan').
Hoe je stilstaan ook interpreteert, het mag niet.

40.4.1.
...
Bovendien, zo er op die plaatsen een oversteekplaats voor voetgangers is, moet de bestuurder in ieder geval stoppen voor de oversteekplaats voor voetgangers wanneer het verkeer in zijn rijrichting gesloten is.
M.a.w., als je komt aanrijden, 't is groen, en je moet stoppen omdat de wagen voor jou links wil afdraaien en 't verkeer uit de tegenovergestelde richting door te laten, ben je NIET in overtreding als je op het zebrapad staat.
Als je komt aanrijden, en 't is rood, mag je NIET op het zebrapad gaan staan, ook al staat het verkeerslicht na het zebrapad.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Karanog
Berichten: 141

#14 , 16 mei 2017 10:43

Als jij groen hebt, hebben de voetgangers normaal rood, dus in principe zou het kunnen.
Of oom/tante agent dat ook zo ziet ... ? Ik vind toch zo direct nergens een uitleg die overeenkomt met jouw interpretatie.

•Stop niet op een oversteekplaats voor voetgangers: dit is gevaarlijk!
Je mag geen oversteekplaats oprijden als er zich al zoveel verkeer op bevindt dat je waarschijnlijk zult moeten stoppen op de oversteekplaats. Stilstaan op een oversteekplaats verplicht de voetgangers om tussen de auto’s te slalommen, wat niet alleen storend, maar ook gevaarlijk is.

http://www.pz-vlaamseardennen.be/verkee ... oetgangers

Oprijden van een oversteekplaats is verboden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat men waarschijnlijk op de oversteekplaats zal moeten stoppen.
http://www.lokalepolitie.be/files/5388/ ... be025c.pdf

Al doe ik het soms, uit noodzaak, ook ...
En ik ben niet de enige, zoals hier te zien is ... Je ziet dan ook niks als je vo'o'r die oversteekplaats stopt ...
https://www.instantstreetview.com/@50.8 ... -13.51p,1z

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”