c3-plaatselijk verkeer bij werken

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

c3-plaatselijk verkeer bij werken

#1 , 03 mei 2017 13:55

Bij mijn woonplaats staan een 10 tal borden voor plaatselijk verkeer wegens werken . Er woont 1 apotheker in de zone plaatselijk verkeer . Aan elke verkeersteken hangt de blad in plastiek . Daar staat op ..Handelaars bereikbaar of apotheek bereikbaar . Honderden bestuurders moeten zogezegd bij de apotheker zijn als reden om het plaatselijk verkeer te omzeilen . Mag een apotheker de blad aan verkeersteken toevoegen ? Indien niet ...mag een 3de persoon deze eraf halen om sluikverkeer te stoppen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 03 mei 2017 14:30

Dat blad heeft geen enkele juridische waarde, en is louter informatief. Ook zonder dat blad mogen klanten van de apotheek zich in deze zone voor plaatselijk verkeer bevinden. Wegcode art. 2:
2.47. “Plaatselijk verkeer” of “plaatselijke bediening”: de voertuigen van de bewoners en hun bezoekers, de voertuigen voor levering inbegrepen, de voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer, de voertuigen voor onderhoud en toezicht, wanneer de aard van hun opdracht dit rechtvaardigt, de prioritaire voertuigen bedoeld in artikel 37 en fietsers en ruiters.
Of de apotheker een blad aan een verkeersbord mag hangen zal afhangen van plaatselijke (politie- of gemeente-)reglementering.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 03 mei 2017 17:41

Mag nooit aangebracht worden op of aan verkeerspalen of borden.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”