Parkeren Woonerf

tembo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeren Woonerf

#1 , 30 apr 2017 23:29

Ik stond geparkeerd op een woonerf. Er is geen enkele vermelding van straatnaam . Er is geen enkel teken of apparaat om een parkeerticket
te " kopen ".Toch krijg ik een GASboete.
Vragen :
a) Is het correct dat ik daar een boete krijg met vermelding van een straatnaam die wel aangrenzend is maar niet waar mijn auto staat ?
b) Is het verkeersteken woonerf ( spelende kinderen) waar ik wel sta , voldoende om ervan uit te gaan dat het daar betalend parkeren is?
Dank voor uw reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 01 mei 2017 08:18

Parkeren in een woonerf is overal verboden behalve in de aangeduide parkeervakken. Zie Art 22bis van de wegcode. Is het een boete wegens foutparkeren ?

PS max snelheid in woonerf is 20 km/u

Franciscus
Berichten: 38601

#3 , 01 mei 2017 23:48

In woonerf wordt dat aangegeven met ofwel een bord ofwel wegmarkeringen ofwel de letter P.
Dus als u bord voorbij bij bent is die regelgeving van toepassing.
Dichtste parkeerpaal kan om de hoek staan.
Aanduiding kunnen zonale borden zijn die mogelijk wat verder staan - In Antwerpen vb aan de singel. Ganse gebied binnen singel is met bewonerskaart dus andere gebruikers of buiten eigen zone is betalend parkeren.
Staat uw wagen in de 'doorgangen' voor BW en politie dan wordt hij getakeld.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”