verkeerslichten rechts en links

Jan Solders
Topic Starter
Berichten: 108

verkeerslichten rechts en links

#1 , 30 apr 2017 13:19

Ik heb destijds altijd geleerd dat de verkeerslichten waar men rekening mee moet houden Rechts moeten staan.
Ik ken minstens 3 gevallen waar de verkeerslichten links staan. ( en dan nog in en situatie die gevaarlijk is) Zijn dit fouten of is er iets dat ik niet weet , Is dit wettelijk?
Voorbeeld van situatie: Brede weg, twee grote dubbele rijstroken ( voor auto’s die naar links en auto’s die naar rechts rijden en in het midden een berm waar een tram rijdt.)
Een voetganger staat te wachten en ziet dat het licht groen is helemaal aan de overzijde. Het verkeerslicht staat aan de rechtse kant. Hij wil oversteken , maar ziet dat er op de berm nog een verkeerslicht is dat op rood staat. Dus hij mag dus toch nog niet oversteken , wat normaal is. Maar dit verkeerlicht staat aan de Linkerzijde en valt dus niet meteen vlug op vooral omdat men het uiterste rechtse bord al opgemerkt heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 apr 2017 15:36

Kan je een link nar Google Street View geven?

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”