Retributie - verkeerd voertuig

Giovalling
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Retributie - verkeerd voertuig

#1 , 28 apr 2017 11:24

Beste

Ik werd gisteren beboet voor het niet gebruiken van blauwe schijf alwaar dit wel verplicht is. Het klinkt cliché maar ik was voor ongeveer 5 minuten bij de dagbladhandelaar.

Wanneer ik me terug naar mijn voertuig Mazda begaf, zag ik het alom bekend ticketje.

Wel ik stel vast dat op het ticketje een fout vermeld staat.

De nummerplaat klopt, doch het voertuig werd aangekruist als Toyota terwijl ik met een Mazda rijd.

is deze retributie ongeldig?

Alvast bedankt voor Uw tijd en reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 28 apr 2017 11:25

Normaal maken ze ook een foto. Je kan het die parkeerwachter niet kwalijk nemen dat hij geen Mazda van een Toyauto kan onderscheiden. Betaal dus maar braaf.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 28 apr 2017 11:48

Dat kleine foutje maakt u retributie niet ongeldig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 apr 2017 12:27

Het is de nummerplaat die van tel is.

iota
Berichten: 830

#5 , 28 apr 2017 13:15

Heb ik ook eens voorgehad. Op de boete stond Ford Galaxy i.p.v. Volkswagen Sharan. Maar ja, die zien er hetzelfde uit en ik was idd mijn parkeerschijf vergeten. Dus maar sportief zijn en je fout toegeven. Bij mij moet die parkeerwachter om de hoek hebben staan loeren, want ik was hooguit 3 minuten weg om iets in een bus te steken.

jef007
Berichten: 1679

#6 , 30 apr 2017 16:08

de parkeerwachters moeten per dag een X aantal verkeersovertreders betrappen, dan ik het inderdaad het gemakkelijkst om de hoek bij de dagbladhandel op de loer te liggen

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 30 apr 2017 16:12

En van waar haalt u dat verhaal?

jef007
Berichten: 1679

#8 , 01 mei 2017 16:43

dat WEET ik van een parkeerwachter
ze hebben elke dag een quotum te halen

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 02 mei 2017 09:28

Bij mijn weten geven de parkeerwachters de nplt in, in hun computersysteem.
Indien niet in het systeem (bewoner of betalend) kunnen ze een retributie uitschrijven. Als ze niemand bij de dichtsbijzijnde palen zien staan zullen ze dat na enkele minuten doen.
Ze krijgen - ook bij mijn weten - een sector aangegeven.
Er is dus niet geweten hoeveel wagens er staan noch hoeveel niet betaald hebben.
Dus hoe kunnen ze dan een bepaald aantal moeten halen?
Er zijn x parkeerplaatsen en y foutparkeerders die gegevens zullen per sector wel ongeveer gekend zijn.

LeenW
Berichten: 12815

#10 , 02 mei 2017 10:46

dat WEET ik van een parkeerwachter
ze hebben elke dag een quotum te halen
Dat lijkt mij toch een illegale clausule? Hoe kan men nu iemand beoordelen op de fouten van anderen? Kunt u misschien via die vriend eens het letterlijk citaat van de voorwaarden hier posten, ik ben er nu wel benieuwd naar..

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#11 , 02 mei 2017 10:57

Mij lijken de gegevens overeen te moeten komen om de retributie aan te rekenen.
Als je een bekeuring krijgt met het verkeerde voertuig als merk, dan kan je naar mijn weten succesvol betwisten, want je hebt geen Toyota met die nummerplaat.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”