foto trekken in wagen

bankwerker
Topic Starter
Berichten: 3

foto trekken in wagen

#1 , 19 apr 2017 14:56

Ik lees zojuist in de krant dat er op de E19 32 bestuurders worden geverbaliseerd omdat ze met hun GSM foto's zouden hebben gemaakt in de kijkfile bij een ongeval. Ditzelfde is mij een paar jaar geleden ook gebeurd.
Zou ik ook strafbaar zijn als ik mijn spiegelreflexcamera had gepakt om te fotograferen? Dat lukt me desnoods met één hand, dus het stuur loslaten is niet nodig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 19 apr 2017 15:58

GSM in de hand houden is expliciet en onder alle omstandigheden verboden, maar ook andere acties die het rijgedrag beïnvloeden (eten, drinken, roken, make-up aanbrengen, zich scheren, met de radio bezig zijn, etc.) kunnen geverbaliseerd worden op basis hiervan:
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
Dus ja, ook uw spiegelreflexcamera bovenhalen kan worden beboet.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”