Motor 125 cc op fietspad

Benjaminxxx
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Motor 125 cc op fietspad

#1 , 07 apr 2017 16:45

Hallo allemaal,

Vandaag stond ik met de motor 125cc, type scooter, in een stilstaande file in de bebouwde kom. Ik ben op het fietspad gegaan waar ik stapvoets gereden heb tot aan het kruispunt. Daar stond een politieagent en die heeft mijn nummerplaat genoteerd. Ik ben me er volledig van bewust dat wat ik deed niet door de beugel kan. Ik kan werkelijk nergens online vinden wat de huidige boetes hiervoor zijn. Ik sta ook nog voorwaardelijk bij de politierechtbank ivm een (zware) verkeersovertredig. Weet er iemand waar ik me aan kan verwachten? Kan het dat door deze relatief kleine overtreding het voorwaardelijke deel van mijn vorige boete betaald zal moeten worden?

Mvg

Benjamin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 07 apr 2017 17:24

Plaats op de openbare weg art 9 wegcode
mogelijk ook art 10 - 22 quinquies en 40 en dat zijn cat 2 en 3 overtredingen.
Van het ogenblik dat verbalisant een gevaarzetting aangeeft... heb je een probleem.
Het is niet zoals u het inschat het is zoals de verbalisant het inschat.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 07 apr 2017 19:20

Noem dit niet een kleine overtreding, maar zware overtreding, je brengt andere weggebruikers ( fietsers en voetgangers) in gevaar.
Dat is min overtreding cat 3
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Benjaminxxx
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 apr 2017 18:44

Vandaag heb ik de bekeuring in de bus gekregen.

Inlichting en vaststelling:
"Stellen vast dat bestuurder met zijn motorfiets over fietspad tijdt, dit om file te vermijden, brug werd over ganse lengte over fietspad gevolgd."

Overtreding eerste graad

55 euro.



Met vriendelijke groeten

Benjamin

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 apr 2017 18:47

Betaal dit want je komt er zeer goed vanaf.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”