Nog steeds geen pv ontvangen.

Steve1981
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nog steeds geen pv ontvangen.

#1 , 05 apr 2017 22:34

Een dikke maandgeleden werd ik na een cafebezoek door de politie aan de kant gezet. Ikzelf was redelijk in paniek en over mijn toeren. Toen men vroeg of ik wou blazen heb ik dit gewijgerd. Gevolg, ik moest mee naar hun kantoor. Hoewel ik niet zoveel gedronken had (een zestal pintjes is teveel...en die dag nog niets gegeten) vertoonde ik tekenen van dronkenschap. Uiteindelijk heb ik dan toch een bloedproef laten uitvoeren. Nadien ben ik daar moeten blijven slapen.... gevolg... weerspannigheid, openbare dronkenschap en rijden onder invloed. En onmiddelijk 15 dagen verval tot sturen. Daags nadien heb ik twee verlkaringen moeten afleggen, maar nog steeds weet ik de reden niet waarom er weerspannigheid aan te pas komt. Behalve dat ik niet wou blazen is er geen fysieke agressie geweest. Ook heb ik nog steeds geen resultaten van de bloedproef ontvangen. Wat en wanneer kan ik iets verwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 apr 2017 09:03

Als je voor de politierechter zal staan zeker? Hier kom je niet vanaf met een minnelijke schikking of gewoon PVtje.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 06 apr 2017 12:35

U hebt toch de twee copies van uw verklaringen?
Wat staat daar in?
Gegevens bloedstaal worden door het parket en rechtbank geregeld - daar heeft de politie zelf geen inzage in. Kan wel 'eventjes' duren daar moet een labo de nodige testen voor doen.
Normaal krijgt u van het aanvankelijk PV een afschrift dat is dan alleen over het dronken of geïntoxiceerd rijden ...van de rest krijgt u geen afschrift.
U komt voor de Pv's rijden en openbare dronkenschap ( zijn er al twee) voor de politierechtbank.
Voor de weerspannigheid komt u voor de correctionele rechtbank ( derde PV) - de straffen liggen daar 'iets' hoger...alhoewel dronken rijden in principe ook een correctionele straf is maar deze worden afgehandeld door de politierechtbank

http://www.studio-legale.be/rechtstakke ... d/?lang=nl
Wat is weerspannigheid precies? Weerspannigheid is elke aanval of verzet met geweld of bedreiging tegen een ministeriële ambtenaar, veld- of boswachter, agenten, personen die taksen moeten innen, brengers van dwangbevelen en mensen van de douane. Dit is wanneer zij handelen om de wet uit te voeren of om bevelen, beschikkingen of vonnissen te volgen. Een voorbeeld hiervan is een agent die een verdachte aanhoudt, en deze verdachte verzet zich hiertegen door geweld te vertonen. Straffen Als u voorzien bent van wapens* en u pleegt dan weerspannigheid zal u een gevangenisstraf kunnen krijgen van drie maanden tot twee jaar. Als u de weerspannigheid zonder wapens hebt gepleegd zal u een gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden kunnen krijgen. Als u ervan verdacht wordt op voorhand met verschillende personen te hebben afgesproken om weerspannigheid te plegen, dan kunnen alle weerspannigen die wapens dragen worden veroordeeld tot een opsluiting van vijf tot tien jaar en de personen die meewerkten tot een gevangenisstraf van één jaar tot vijf jaar. Als de weerspannigheid niet komt door een afspraak die op voorhand gemaakt is, kan u als verdachte gestraft worden met een gevangenisstraf van één jaar tot vijf jaar. Als u ervan verdacht wordt te hebben meegewerkt aan deze weerspannigheid, riskeert u een gevangenisstraf van drie maanden tot twee jaar. Bij al deze voorgaande gevangenisstraffen kan bijkomend een geldboete van 26 euro tot 200 euro* worden opgelegd. Verzachtende omstandigheden Mits een goed pleidooi kunnen we onder de strafmaat van dit misdrijf duiken door middel van eventuele verzachtende omstandigheden. Had u graag meer informatie gewenst over de weerspannigheid? Contacteer dan één van onze advocaten. * Houd er rekening mee dat deze geldboete vermenigvuldigd moet worden met de opdeciemen.**
* een zakmes op zak hebben is al voldoende - wordt dan trouwens ook in beslag genomen voor verbeurdverklaring.
**is nu x8.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”