Parkeerretributie

Ronny Oyen
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Re: Parkeerretributie

#16 , 06 apr 2017 10:02

Deze laatste nota geld niet voor mensen zoals Franciscus maar ik ben niet van zin om voor een boete van 30€, 300€ of schade aan mijn wagen dagen rond te lopen (politie of grondwettelijk hof of ...). Dan zijn deze uren en de gewonnen tijd veel beter besteed. (+ 100 percent succes)
Dit is een oninteressante oplossing voor de werkende mens.
Ik wil me eerder bij een groep aansluiten die de geest van de wet in vraag stelt.
Dit heeft blijkbaar niemand verstaan.
Voor de rest mijn excuses voor mijn onbegrip over jullie onbegrip.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 06 apr 2017 10:16

De vraag is: is u parkeerretributie terecht. dan is er maar één antwoord JA. Of je er 5 min staat of langer maakt geen verschil, met 50 cent had je €29,50 verdiend.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.


Reclame

Ronny Oyen
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#19 , 07 apr 2017 18:56

Sloeberken slaat de bal mis want het betrof een parkeerschijf.
Het viewtopic van Franciscus komt inderdaad aardig in de buurt. (hoeveelheid boeten en beschikbare mankrachten) Een rede te meer om de prioriteiten correct te stellen. Meer politie aan scholen en andere gevaarlijke zones in plaats van parkeerzones te overbevolken met parkingwachters.
Het vergeten te zetten van een parkeerschijf heeft waarschijnlijk nog nooit voor een zwaar of dodelijk ongeval gezorgd.
Het consequent opstapelen van parkeerboetes zou wat mij betreft al zwaarder mogen bestraft worden. -->Moedwillige karakters aanpakken.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#20 , 07 apr 2017 19:23

Sloeberken slaat de bal mis want het betrof een parkeerschijf.
Dan vind ik u parkeer overtreding nog erger.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38602

#21 , 07 apr 2017 19:31

Daarom dat o.a. tijdsgebonden parkeren naar retributie is overgezet en dus door o.a. parkeerwachters.
Politie kan voor veel overtredingen die in het verleden door politierechtbanken niet vervolgd werden daarom nu naar de G.A.S. systeem overgezet.
Waardoor andere gemeentelijke ambtenaren daar nu tegen kunnen optreden.
Ook alle mogelijke inspectiediensten hebben nu officieren en agenten van gerechtelijke politie met beperkte (maar specifieke) bevoegdheid gekregen.
Zie een politieofficier zo niet direct een vliegtuig controleren ...maar toch zijn ze daar voor bevoegd wegens hun algemene bevoegdheid.

Ronny Oyen
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#22 , 10 apr 2017 19:28

Beste Franciscus. Zou hebben ze inderdaad een stap vooruit gezet maar de zware overtredingen blijven dan toch nog serieus nahinken.
Het beste iedereen en hopelijk vergeet niemand nog per ongeluk zijn parkeerschijf te zetten.
Vijf seconden verstrooid zijn kost bij ons Wilrijk en omliggende gemeente gegarandeerd 30euro. (100 percent succes gegarandeerd)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#23 , 10 apr 2017 20:12

Vijf seconden verstrooid zijn kost bij ons Wilrijk en omliggende gemeente gegarandeerd 30euro. )
Op de baan rijdend kan dat uw leven kosten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”