Cassatieberoep

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

Cassatieberoep

#1 , 30 mar 2017 20:50

Deze brief wil ik toevoegen bij de memorie voor het cassatieberoep. Zou het iets uithalen en mag dit wel ?

Geachte,

Ik heb in de periode waarop ik ben tegen gehouden en enorm voor gestraft ben geweest een psychose doormaakt. Het jammerlijke aan een psychose is dat je dat niet op het eerste zicht altijd kunt zien. Het is niet zoals een gebroken hand. Ik word op dat maatschappelijk misverstand nu kei hard afgerekend door de rechter. De verbalisanten stelde geen psychologische problemen vast, misschien was dat zo omdat ze daar niet voor geschoold zijn om dat vast te stellen. Mijn attest van wel een geschoolde ( psychiater )die als bewijswaarde zou moeten dienen werd om die redenen nietig verklaard. Naar mijn inzien is dit de wereld op zijn kop. Bovendien heb ik een enorm schuldenlast opgebouwd door mijn aanslepende problematiek die ik gekend heb. Ook dit heb ik aangegeven, prompt werd ipv rekening er mee te houden mezelf een financieel giftig medicament toegediend dat er voor zorgde dat mijn wagen die op dit moment een waarde heeft van +- 20 000 euro verbeurd werd verklaard. Dit terwijl ik in schuldbemiddeling zit en mijn overtredingen -met professioneel bewijs - in een enorm verwarrende belevenis zijn gebeurd.

Alvast bedankt

Hoogachtend

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 30 mar 2017 21:08

Cassatieberoep nog nooit van gehoord, Cassatie en je zit in schuldbemiddeling, om te beginnen minstens €2500 voor u cassatie advocaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mar 2017 22:28

Men heeft u hier al tot in den treure uw kansen uitgelegd. Moet u die vraag nu echt voor de zoveelste keer herhalen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12818

#4 , 30 mar 2017 22:33

Ik denk dat u het concept Cassatie niet snapt..

Bon, uw schuldenlast is net weer wat erger geworden, en een slimme advocaat zal er weer wat rijker van geworden zijn.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 apr 2017 15:15

"Het bestreden vonnis legt de verbeurdverklaring van het voertuig op als bijkomende
bestraffing doch zonder dat de eraan gestelde voorwaarden in art. 50§2
Wegverkeerswet worden onderzocht noch in het vonnis worden vermeld.

In overeenstemming met artikel 50§2 Wegverkeerswet kan de verbeurdverklaring
enkel worden opgelegd indien het verval definitief of ten minsten 6 maanden bedraagt
en het voertuig eigendom is van de dader van het misdrijf.

De rechter die de oplegging of de verbeurdverklaring uitspreekt moet onderzoeken of
de voorwaarden vermeld in de wet vervuld zijn en deze ook vermelden in zijn
beslissing. (Cass. 4 november 1963, Pas. 1964, I, 218.)
De beslissing tot verbeurdverklaring faalt dan ook naar recht en dient te worden
verbroken.

Kan op basis van deze schending een bestreden vonnis vernietigd worden ?

Mvg

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 10 apr 2017 15:49

Neen, niet in uw geval want alle voorwaarden zijn 500 percent vervuld.
Alles is hier al uitgelegd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”